Durian Belanda: Ubat Kanser dan ......

>> 16.10.09

Jam 5.42 petang, terima SMS kawan pesan jika terjumpa buah Durian Belanda. Katanya untuk tujuan perubatan. Saya cuba cari sekitar sini, tapi belum jumpa.

Durian Belanda, bukan sahaja buahnya baik untuk merawat apa jua jenis barah tetapi daunnya juga amat baik. Namun, getah bijinya adalah beracun. Berikut adalah sebahagian dari panduan berkaitan: DurianBelanda 1, DurianBelanda 2, DurianBelanda 3,
DurianBelanda 4 dan DurianBelanda 5.

Jika ragu-ragu, hubungi herbalis anda.

12 comments:

Werdah October 17, 2009 at 8:24 AM  

Salam Dr,

Terliur pula tengok durian belanda ni.. dulu2 masa bersekolah rendah puluhan tahun dulu selalu makan.. sekarang agak sukar nak cari.. mungkin di pasar tani ada kut..

hazila October 17, 2009 at 9:48 AM  

Salam Dr.
Saya suka buah ni. Buat jus atau makan cam tu je. Kat Shah Alam senang juga nak beli.

kp spn October 17, 2009 at 10:31 AM  

salam Dr...

saya tak berapa suka makan buah ni, tapi kalau ada nilai perubatan terpaksalah saya suka.... hehehe..

Pengasas October 17, 2009 at 12:54 PM  

W'salam Werdah,
Benarlah! Allah menyediakan sesuatu untuk kita banyak manfaatnya.

Pengasas October 17, 2009 at 12:56 PM  

W'salam Hazila,
Kalau di supermarket, semalam, dah habis. Kena tanam sendirilah nampaknya!

Pengasas October 17, 2009 at 12:58 PM  

W'salam KpSpn,
Jusnya sedap oooo! Boleh cegah barah payudara.

DAMAI IMPIAN D'BANGI October 17, 2009 at 12:58 PM  

Em... kecurnya teringat kesedapan airkrim durian belanda yang dibuat arwah mak masa saya kecik-kecik dulu. Aiskrim dalam plastik lurus panjang, dituang jusnya, diikat ketat2 lalu dibekukan. Masam2 manis rasanya. Mak jual 5 sen sebatang. Hu..hu.. rindunya kat arwah mak. Al fatihah!

ckg rash October 18, 2009 at 8:28 AM  

Pertama kali minum jusnya bersama aiskrim di Padang April lalu...sedap...
Kita cuba buat nanti kalau jumpa buahnya...

Idalara October 18, 2009 at 6:08 PM  

salam Prof
buah yg sgt sy suka..namun dah jarang2 saya temui..
terimaksih info ni.

wartamaya October 19, 2009 at 8:39 PM  

Salam Tuan,

Saya tak suka buah ni ... kalau beli sendiri. tapi kalau orang belanja, saya memang suka.

herba & tumbuhan September 5, 2011 at 3:58 PM  

Salam Aidilfitri .... mintak izin memetik setitik dua Ilmu dari laman tuan

Best AgroFood Soursop / Durian Belanda September 9, 2011 at 5:08 PM  

Salam Semua

kami ade memproses, mengedar dan menjual produk kordial durian belanda dan puree buah durian belanda.

premis di kawasan rawang…

jika berminat untuk dapatkan produk kami, boleh layari blog kami di
http://bestagrofood.blogspot.com/

wassalam…

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Ubat Kanser. Beberapa kes telah disahkan sembuh. Maklumat lanjut hubungi Encik Md Faizal, 0193569188.

Blog Archive

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP