012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Harga Diri dan Nilai Maruah ......

>> 2.9.10

Tengahari tadi, ke pejabat ADUN Meru. Bayar Fitrah diri sendiri dan Fitrah mereka yang dalam tanggungan saya. Ini adalah kali ke-3 bayar Fitrah di pejabat ADUN Meru. Fitrah ini saya wakilkan kepada ADUN supaya sampaikan kepada yang berhak menerimanya.

Sebelum ini, semua Fitrah saya agihkan di kampung sendiri, Sekinchan. Saya lebih mengenali kawan-kawan yang memerlukan di sana. Hingga kini, saya belum pernah bayar Fitrah kepada wakil kerajaan, sama ada kerajaan BN mahu pun kerajaan PR.

Zakat Fitrah adalah zakat harga diri dan nilai maruah sebagai mukmin-muslim. Ia bukan zakat harta. Tiga tahun kebelakangan ini saya wakilkan kepada Dr. Rani Osman sebagai individu, bukan sebagai wakil kerajaan. Kebetulan beliau adalah wakil rakyat. Saya kenal beliau dan saya percayakannya. Maaf kerajaan BN dan maaf kerajaan PR.

1 comments:

Melur Jelita September 3, 2010 at 12:34 AM  

Salam Dr,
setuju dengan Dr. InsyaALLAH, saya pun akan mengikuti jejak langkah DR. Beri kepada yang tidak mampu, yang kita kenal...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP