012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Program Pembuahan Anggur

>> 11.1.11

Hari ini cukup letih. Sepenuh hari buat macam-macam kerja. Termasuk meremajakan 13 pohon anggur yang berusia lima bulan (lihat gambar).

Petang besok atau lusa pohon-pohon itu akan disembur dengan racun anti-kulat. Dua atau tiga petang kemudian akan disembur dengan berbagai hormon dicampur dengan vitamins dan traces.

Insya Allah, dalam minggu ketiga pohon-pohon itu akan bertunas dan dalam minggu kelima akan berbunga. Ha ha, kerja letih tapi menggumbirakan.

3 comments:

jamiri January 12, 2011 at 12:11 PM  

Salam dr.wahab,
1) Jenis racun anti-kulat yang perlu saya cari untuk tanaman pokok temperate.
2) Semburan hormon apa yang perlu saya gunakan.

3) Jenis vitamins dan traces

KeTiga3 soalan diatas, adakah jenis dan brand tertentu yang perlu saya cari dari kedai atau nursery.

jamiri January 12, 2011 at 12:16 PM  

Sekiranya dr. tidak kemana2 minggu nie, boleh ker saya kesana pada sabtu sebelah pagi. Untuk mendapat lebih maklumat terkini dan terperinci.

Pengasas January 12, 2011 at 8:37 PM  

W'salam Jamiri,
Jawapan kepada soalan2 tersebut ada disebut dalam posting terkini blog kursus maya yang anda sertai.
Insya Allah saya ada di rumah pada pagi Sabtu hadapan. Silakan.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP