012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Timun Tanggal

>> 31.3.13

Sumber gambar ...

Hari ini, dari pagi hingga ke petang, buat kerja di
depan rumah. Uruskan anak pokok pisang kaki, pokok tiin,
pokok epal hijau, pokok pear dan pokok gold kiwi.

Sempat juga menyemai beberapa benih roselle, labu kuning,
tomato dan timun suri (Banjar: Timun Tanggal).
Wow, letih oooooo.

6 comments:

Unknown March 31, 2013 at 9:07 PM  

saya kenal buah ni dengan nama timun betik...sedap dicincang kiub kecil,campur dengan gula dan santan...minum/makan setelah didinginkan....

SriKota Garden July 7, 2013 at 3:16 PM  

Salam,
Saya nak tanya, boleh tak jual benih timun betik tu. saya ada benih bijan kalau nak tukar.

Pengasas July 7, 2013 at 3:43 PM  

Telusbenar,
Ada orang kata timun betik kulitnya berjalur. Betul ke?

Pengasas July 7, 2013 at 3:47 PM  

W'salam SriKota,
Saya ada simpan benihnya. Tak perlu beli. Kirimkan alamat anda melalui email saya. Insya Allah saya akan poskan. Kalau anda datang ke klang lagi baik. Kita jumpa di klang senteral.

Unknown July 26, 2013 at 3:09 PM  

assalamualaikum..boleh x saya nak beli benihnya?saya tgh google biji benih ni n sampai dkt sini..teruja bila tau kat sini ada sebab susah nak cari..

Pengasas July 26, 2013 at 6:42 PM  

W'salam Ahmad,
Saya ada simpan benihnya. Tak perlu beli. Kirimkan alamat anda melalui email saya. Insya Allah saya akan poskan. Kalau anda datang ke klang lagi baik. Kita jumpa di Klang Senteral.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP