012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Projek PTL Fasa 2 akan bermula

>> 18.7.10

Semaian biji buah Golden Kiwi mulai bercambah. Besok atau lusa mula prepare keperluan untuk mengubah dan pembesaran.

Penyemaian benih pohon kiwi ini ialah Projek PTL Fasa 2. Cadangan tu untuk dipasarkan kepada sesiapa yang berminat. Jika tiada aral maka para peminat boleh menanamnya di halaman rumah atau di kebun mahupun di ladang. Pengurusan yang baik hanya memerlukan
sembilan bulan untuk pembuahan kali pertama.

Destinasi ini bagus dilayari.
Jika ingin buat bisnes di sini.

4 comments:

IAD UPNM July 20, 2010 at 10:45 AM  

Salam Dr Abdul Wahab,

Saya cuma nak tanya, adakah pokok mulberi/sutera itu sama dengan pokok blackberry? Sebab saya dah confius. Bila search kat google images buah blackberry sama macam dengan buah mulberi/sutera. Sekiranya pokok mulberi/sutera adalah pokok yang sama dengan pokok blackberry, dukacitanya saya ingin membatalkan tempahan 2 pokok blakcberry yang saya dah book dengan Dr. tetapi jika ianya pokok berlainan saya jadi ambil pokok blackberry yang ditempah.. Harap Dr dapat memberi maklumbalas..

Untuk pengetahuan Dr, pokok mulberi/sutera saya dah beli dari Dr 2 tahun lepas. Alhamdulillah pokok subur, buah pun banyak...

Pengasas July 20, 2010 at 1:46 PM  

W'salam PE,
Blackberry berbeza dari Mulberry. Buahnya lebih manis dari buah Mulberry. Peringkat awal dulu, buah blackberry yang diimpot berharga rm160.00 sekilo.

IAD UPNM July 21, 2010 at 9:24 AM  

ohh ye ke.. bagus la begitu. bila Dr kelapangan? saya da x sabar nk tanam pokok blackberry nihhh... he he he

IAD UPNM July 21, 2010 at 9:30 AM  

Dr, just nk tanya je. pokok golden kiwi x de nk jual ke?

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP