012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Rehat Sambil Petik Kangkung

>> 24.10.08


Hari ni tak ke kebun. Ada hal-hal lain. Petang, hampir maghrib, ambil Fawzan di stesyen LRT Klang. Dia berbuka puasa di kedai mamak.

Semalam, Khamis, lepas asar ke kebun berehat. Memantau pokok-pokok sambil menikmati udara yang sentiasa nyaman. Isteri sambil petik kangkung liar di sekitar telaga. Tengahari dah ditumis. Hmmmm, syukur rezeki dari Allah.

3 comments:

Mamak Spicy October 24, 2008 at 11:49 PM  

Salam Tuan.Rajin betui tuan.Teringat waktu saya kecik2 dulu,bila balik kampung..saya selalu kutip pokok kangkung di bendang atau di tali air.pastu saya masak sayur kangkung..sedapnya..sampai sekarang favourite saya ialah sayur kangkung..

Pengasas October 25, 2008 at 3:25 PM  

Salam mamak spicy,
saya memang minat sayur kampung. itu belum cakap pasal pucuk ubi dan jantung pisang. semua tu tak pernah dibaja atau diracun. mamak suka pucuk meranti tak?

Mamak Spicy October 25, 2008 at 6:54 PM  

Salam Tuan..saya sgt suka pucuk2 dan ulam2.maybe saya mewarisi minat dari ayah saya kut.pucuk meranti mcm mana yer?Pernah try pucuk cabang tiga?Pucuk pelam,pucuk manggis pun sedap jugak..

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP