012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Wow, Ayam Belanda

>> 3.4.12

Sumber gambar.

Blogger Wak-Labu tulis dalam ruangan comments:

Salam Prop, Wak boleh datang bila2 saja pun, tapi mau tau juge hari nye dan tempat nye. Oh ye, sebagai tanda penghargaan, Wak juge mau kasi sama Prop beberapa ekor ayam belanda. Haraf Prop sediakan tempat penginapan nye dulu.

Jawapan saya:

W'salam Wak-Labu, Terima kasih banyak2 kerana nak beri beberapa ekor ayam belanda. Saya juga rasa macam mimpi. Minggu lepas saya bincang dengan isteri nak beli anak ayam tu. Bila Wak bagitahu nak hadiahkannya, betul-betul macam bulan jatuh ke riba.

Jadinya, cadangan saya, kalau Wak setuju, anak pokok zaitun tu biar saya jaga dahulu dalam sebulan-dua sementara nak siapkan pondok ayam-ayam tu. Sekarang ni, Chalet Abu Nawas saya tu belum siap. Tukang hanya sorang diri.

2 comments:

Wak Labu Farm April 4, 2012 at 1:19 PM  

Salam Prop,

Ape sangat le jika bandingkan dengan pokok zaitun dari Prop tu.

Wak punye ni cume ayam belanda aje, senang dapat nye.

Apa pun Wak dah tak sabar lagi mau tenguk itu pokok zaitun - bila Wak boleh datang?

Kalau reban dah siap Wak akan bawa sekali ayam2 tu.

Pengasas April 7, 2012 at 10:33 PM  

W'salam Wak,
Sabar Wak, sabar ... He he he ...
Beri saya masa untuk buat reban ayam tu. Kalau orang muda yang buat mungkin dua-tiga hari dah siap. Tapi jika saya yang buat, mungkin lebih dari sebulan. Bukan lebih best, tapi diselang-seli dengan semput-emas.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP