012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Wow, cukup lazat dan berkhasiat

>> 6.8.12

7.49 pagi, bersama isteri, sampai ke kebun.
9.35, bergerak menghala Teluk Intan untuk membeli
benih pisang jenis tissue culture. Cadang nak beli
benih-benih pisang mas dan pisang tanduk sahaja.

Sampai di sana, ubah fikiran. Beli benih-benih pisang
mas, pisang nangka, pisang embun dan sejenis yang tak
difahami iaitu pisang moyan. Pukul 2.49 tengahari dah
siap tanam. 20 pokok sahaja.

Semasa di luar negara ketika muda-muda dulu saya suka
lepak di tempat-tempat minuman jus. Antara yang saya
suka ialah minuman pisang embun. Caranya mudah sahaja.
Sebiji pisang embun dan sebotol susu segar. Dibubuh
ke dalam blendar. Blend sampai halus dan sebati.
Masukkan ke dalam gelas besar dan letakkan air
batu. Woww, cukup lazat lagi berkhasiat.

Khasiat Buah Pisang ...!

3 comments:

MOH KEMBARA August 7, 2012 at 10:59 AM  

Assalamualaikum Prof,
kat kebun mak saya ada pisang susu. Penah makan?

Pengasas August 7, 2012 at 3:36 PM  

W;salam Halima,
Dah lama tak makan pisang susu ...
Nak beli benihnya dua-tiga pokok ...
Dah rata saya cari, tapi tak jumpa ...

jamiri August 9, 2012 at 8:47 AM  

Salam prof,
saya akan mencubanya...pasti sedap rasanya.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP