012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Air Tebu mencegah Kencing Manis ...?

>> 1.8.12

Hari ni, pukul 11.30 dah siap kerja di kebun.
Semasa balik ke rumah singgah di TESCO. Cadang nak
beli buah delima. Tapi harganya terlalu mahal. Sebiji
RM7.00. Tak rasional. Tak jadi beli.

Sebagai alternatif, beli air tebu yang ori. Bukan
yang RM1.00 secawan atau yang RM3.00 satu jar.

Ramai yang takut meminum air tebu kerana takut
dapat atau tambah kencing manis. Betul begitu?

Gambar hiasan Google.
Khasiat Air Tebu ... and here ...

2 comments:

Anonymous,  August 1, 2012 at 8:10 PM  

Saya takut penyakit kencing tikus sebab tengok tebu letak ntah mana2 selain tak tahu basuh @ tak. Selain tu air tebu meletihkan untuk diminum di bulan puasa.

Anonymous,  August 2, 2012 at 11:36 AM  

Salam Prof,

Terima kasih maklumat tentang jarjir.

Setelah melihat gambar daun jarjir dari web yang Prof berikan saya rasa saya dah kenal daun ni. Pernah memakannya ketika di Mekah. Setiap kali makan tengahari dah malam ada ulam ni, daunnya seakan daun sawi. Sedap, tapi baru ni saya tau nama dan khasiatnya.

Hidup dia di sini yer prof.

Tentang khasiat air tebu, sesuatu yang baru bagi saya, tak pernah tau selama ni. Boleh ker di amalkan memandangkan saya dah ada kilang gula sendiri dalam badan...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP