012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Tak Jadi Ke Kebun

>> 24.11.08


Cadang nak ke kebun hari ni. Tapi isteri tak boleh ikut, nak bayar pelbagai bil. Anas dan Fawzan pula sibuk nak ikut maknya tu. Nak beli apa-apa entah? Mungkin nak beli majallah kartoon atau buku cerita lah tu. Bior kan.

Saya lebih suka anak-anak gila membaca atau bergaduh kerana berebut nak baca dulu. Saya lebih suka anak-anak lepak berdebat mengenai hasil bacaan mereka. Itu sebab anak-anak saya tak pandai bawa motosikal. Tak berani keluar malam. Tapi, bila dah lepas SPM, saya paksa belajar memandu dan ambil lesen.

Antara petua supaya anak-anak rajin membaca dan belajar ialah sediakan suasana supaya mereka berebut membaca atau bergaduh nak baca dulu. Setiap pagi sediakan akhbar dan setiap minggu sediakan majallah. Sebulan sekali jual akhbar lama-lama.

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP