012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Kaaahhhhh, kah kah, blogger ISA ....!

>> 23.10.11

Ahad. 8.22 pagi. Bergerak bersama blogger ISA menuju ladang
di suatu lokasi. Sampai sana, sebahagian rumput yang diracun pada
2 Oktober lepas dah layu. ISA nyalakan api. Aduuuhhhhh, takut saya
kalau pondok buruk tu terbakar. ISA selamba jer ....

Hampir jam 2.00 petang, kami makan. Lepas makan, bergerak balik.
Dalam perjalanan, kami singgah minum nira nipah. Wow, sedap yer!
Lain kali kami minum lagi. Al-maklum, minuman berkhasiat.

Pada hari Khamis lepas, kami ke Teluk Intan. Semasa balik, cadang
nak minum nira nipah kat Hutan Melintang. Tapi terlajak. Malas nak
berpusing balik. Sampai Tanjung Karang, ISA pekena mi-udang banjir.
Saya pekena sup tulang. Macam budaya jin, sukakan tulang.

8 comments:

Yong October 23, 2011 at 11:12 PM  

Kalau ke Teluk Intan lagi, ikut jalan lama, singgah di Slim River R & R. Kat sana ada gerai jual mee bandung. Fulamak! Best in world!

MOH KEMBARA October 23, 2011 at 11:57 PM  

Assalamualaikum Prof,

Kalau tarbakor pondok tu, suh dia buat lain yg lebih gah, siap bilik tidoq, bilik ayaq, tandas, dapuq....

Isa October 25, 2011 at 11:05 PM  

Salam Yong;

Melepas lerrr... Mee Bandung Best in World tuuu... hahaha..

Kami ikut jalan lama (Kuala Selangor - Sabak Bernam) tak jumpa lerrr... Sungai yang Slim tuuuu...

Isa October 25, 2011 at 11:07 PM  

Moh Kembara;

Akan ku dirikan Banglo... hahaha...

Isa October 25, 2011 at 11:10 PM  

Salam Dr.

Bahaya nih... gambar masuk blog... nanti ramai terpikat.. hehehe..

Pengasas October 27, 2011 at 7:30 PM  

Salam Yong,
Mee bandung memang kegemaran saya. Kalau tak silap ISA pun minat ...

Pengasas October 27, 2011 at 7:31 PM  

W'salam Halima,
ISA memang ada idea nak buat pondok baru ... cuma belum ada arkitek ...

Pengasas October 27, 2011 at 7:32 PM  

W'salam ISA,
Apa salahnya ...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP