012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Rimba Pisang

>> 21.10.13

Isnin, ke kebun. Tiada aktiviti fizikal
dilakukan. Hujan turun dengan lebat. Sebelum
balik sempat tinjau zon rimba pisang. Ia akan
dikemaskini dalam masa terdekat.

5 comments:

JunAina October 22, 2013 at 9:51 AM  

Semak dah makin meninggi tapi pisang hidup subur jugak. Di Bota Kiri kampung suami pisang diserang penyakit sekarang jadi bekalan pisang sgt terhad.

Pengasas October 23, 2013 at 4:51 PM  

JA,
Pokok pisang juga boleh dirawat secara tradisional ...

JunAina October 23, 2013 at 5:28 PM  

Rawatan yang bagaimana tu tuan?

Pengasas October 24, 2013 at 11:50 AM  

JA,
Orang-orang-tua tempatan tengok pokok yang sakit, kemudian mereka tentukan cara merawat ...

JunAina October 24, 2013 at 12:15 PM  

Kalau pokok pisang selalu patah bila berbuah buat macam mana? Satu lagi bila berbuah je semua jadi ringan tak berisi.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP