012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Kata Kawan: Saya Dalam Gambar Ni Macam ......

>> 5.7.09


Malam ini, keadaan di rumah agak sepi. Isteri menonton tv. Wah, anak kami yang ke 5, tidur awal. Besok, kelas pertama dia di UiTM. Anak ke 2 bekerja malam di JPM. Biasalah, dari jam 7.00 petang tadi hingga jam 7.00 pagi besok.

Saya tak minat menonton, kecuali berita dan filem-filem P.Ramlee. Jadi, saya melihat-lihat album lama-lama. Terkenang kawan-kawan lama yang semuanya sudah pencen. Terjumpa pula gambar ini. Teringat sorang kawan baik berkata: "Kamu dalam gambar ni macam Melayu miskin saja..." Kawan tersebut gemar bergurau. Hatinya sungguh mulia.

Saya bersama anak ke 3. Sekarang, dia dah jadi Jurutera Kanan.

26 comments:

Isa July 6, 2009 at 12:34 AM  

Salam Dr,

Perghhh..... macam Herman Tino la...

PG July 6, 2009 at 1:03 AM  

Salam Pakcik,
Semoga dirahmati Allah.
Mesti Pakcik dok terkenang kisah-kisah lama :).
Macam Jefridin pun ada jugak style pakcik ni.
Lagu apa yang `top` pada masa tu?

ijoks2009 July 6, 2009 at 1:52 AM  

Salam dr.betul la sekali tengok macam Herman Tino,Semoga kita di panjangkan umur dalam keredhaan Allah.Amin..

tafaqquharts July 6, 2009 at 2:03 AM  

salam dr, tu akhi faridul farhan ke yang anak ketiga dr? saya cuma ingin kepastian hehehe...

Pengasas July 6, 2009 at 3:19 AM  

W'Salam ISA,
Kalau macam dia tak lah miskin kut?

Pengasas July 6, 2009 at 3:20 AM  

W'Salam Dr.PG,
Orang lama terkenang masa silam. Orang muda menduga masa hadapan.

Pengasas July 6, 2009 at 3:22 AM  

W'Salam Ijoks,
Menyokong ISA tu kenapa ni? Ada apa-apa ke?

Pengasas July 6, 2009 at 3:25 AM  

W'Salam Tafaqquh,
Ye. Dia kat JIMMAH, PD. Sama tempat kerja ke?

A Mum Of Three Mohd July 6, 2009 at 7:39 AM  

Sakam Dr Wahab,

Wah... lain bebenor dulu dan sekarang.
Sekarang lagi hensem kot....

wartamaya July 6, 2009 at 8:10 AM  

Orang semekin tak pakai stoken. wakakak ... dia pakai capal je.

ANAK PAK UTUH July 6, 2009 at 8:12 AM  

Kalau tengok kaedah cuci gambar warna rasanya itu zaman Rafeah Buang atau Ahmad Jais... sekadar meneka... he he he. Hensem la prof masa muda muda dulu

Manjungmari July 6, 2009 at 9:35 AM  

Salam..
Patut macam pakai neck tie baru smart sikit.. pi Londob... kawan kita Pi parlimen pakai serban, pakai tie.. smart apa..

ijoks2009 July 6, 2009 at 9:45 AM  

Salam Dr.menyokong isa/hahaha,dr.buat lawak.saya cuma sokong pandangan dia "nama" dia saya bangkang dengan sekeras-kerasnya.

Skuad Peninjau July 6, 2009 at 11:09 AM  

Huh,

Memang zaman lama gila tuh.
Cermin mata old style.
Baju pun Old timer punya.

Dasat!

Pengasas July 6, 2009 at 2:18 PM  

W'Salam Mum,
Hensem ke tidak, Allah yang cipta. Itu pun belum cukup saya syukuri. Subhanallah!

Pengasas July 6, 2009 at 2:20 PM  

Salam WartaMaya,
Sepanjang belajar kat England, hanya sepasang kasut yang ada. Itupun senget. Alhamdulillah ada.

Pengasas July 6, 2009 at 2:22 PM  

Salam APU,
Saya memang minat lagu-lagu Ahmad Jais.

Pengasas July 6, 2009 at 2:23 PM  

W'Salam ManjungMari,
Sesekali saya tidur pun pakai tai. Bila musim salji.

Pengasas July 6, 2009 at 2:25 PM  

W'Salam Ijoks,
Tau ke nama sebenar ISA? Cuba pujuk dia. Dia dan WartaMaya tu memang kelakar.

Nik Fauziah Nik Hussin July 6, 2009 at 2:39 PM  

salam dr.
tengok gambar ni saya cuba bayangkan dengan wajah dr. masa jd lecturer saya.. hensem lagi masa dr. jadi lecturer saya heheh!

Dida... July 6, 2009 at 2:39 PM  

Salam Prof...

wahh.. bergaya sungguh... ada iras2 mcm pakcik saya pulak...

Moga Prof dikurniakan dgn kesihatan oleh Allah sepanjang masa.... Amin..

Pengasas July 6, 2009 at 3:24 PM  

W'Salam Nik,
Ambooiii, punya lah puji. Kalau puji masa saya dalam kuliah dulu, markah tetap tak tambah. Heheh..

Pengasas July 6, 2009 at 3:26 PM  

W'Salam Dida,
Mungkin yang Dida kata pakcik tu, memang betul. Cuba disusur-galurkan.

anak laut July 6, 2009 at 5:15 PM  

salam..Dr,

pertama sekali terima kasih mendoakan kesihatan saya.

kedua: terima kasih juga Dr sudi singgah memberi ulasan dalam blog saya.

saya setuju dengan Dr, sape 2 yg kwin tu jemputlah semua blogger tu..

tq DR.


p/s: Handsome Dr dalam gambar tu..

gambar tu pasti diabadikan di Heathrow Airport kan?- anaklaut dah sampai sana..alhamdulillah..

zai July 6, 2009 at 8:21 PM  

Salam Prof,
Wah..boleh tahan dulu2 yer..ganteng..mesti ramai anak2 dara yg kangen sama bapak prof dulu2 nie..kayaknya mcm pak herman tino juga..hehehe

a kl citizen July 6, 2009 at 9:59 PM  

wah...

hensem...
zaman muda yang pastinya banyak kenangan...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP