012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Gambar Ini: Saya Sedang Fikir

>> 12.7.09

Saya sedang memikirkan beberapa perkara mengenai gambar ini. Manusia-manusia.

19 comments:

Isa July 12, 2009 at 6:29 AM  

Salam Dr.

Saya pun sedang fikirkan juga... mungkin tayar 8 agaknya...

shaniza July 12, 2009 at 6:41 AM  

Salam Prof..
ermm..rumah yang comel tapi macam photoshop je..

Saifun Nizam Hj. Osman July 12, 2009 at 8:56 AM  

Salam Dr. Sila ambil cenderahati di blog saya sebagai tanda penghargaan dan terima kasih. tq.

www.saifunnizam.blogspot.com

wartamaya July 12, 2009 at 9:44 AM  

Jangan parking di lereng bukit.

ijoks2009 July 12, 2009 at 9:45 AM  

Kita sentiasa dalam perjalanan,tujuan kita adalah Akhirat.Dunia ibarat kenderaan yang membawa kita ke tempat tujuan.

a kl citizen July 12, 2009 at 1:46 PM  

rumah kecil untuk orang yang berjiwa besar

anak laut July 12, 2009 at 2:45 PM  

anak laut berkata...
salam..Dr,(pengasas)

"Permaidani perasaan sudah sedia.
Hanya tunggu kehadirannya saja lagi."

bait-bait ayat Dr sangat indah dan puitis,
terima kasih.



p/s: rumah tu rumah peladang, senang nak jaga tanaman dia tu..
:)

Idalara July 12, 2009 at 4:58 PM  

salam Dr @ Pengasas.
terimakasih yg tak terhingga atas kata2 dan pandangan ikhlas Dr..terharu dan tertanam dalam hati untuk melaksanakan cita2 yang telah lama terpendam..

menarik sungguh gambar yg dipaparkan, jiwa dan hati jd tenang di sebalik melihat orang2an itu..

Pengasas July 12, 2009 at 5:09 PM  

W'Salam ISA,
Asas yang kuat lagi tahan berat.

Pengasas July 12, 2009 at 5:11 PM  

W'Salam Shaniza,
Aspek kesesuaian dan kesenian. Cantik, tak mesti indah.

Pengasas July 12, 2009 at 5:12 PM  

W'Salam Saifun,
Insya Allah saya akan ke sana.
Terima kasih banyak!.

Pengasas July 12, 2009 at 5:14 PM  

Salam WartaMaya,
Aspek keselamatan amat penting. Safety first. Betul tu.

Pengasas July 12, 2009 at 5:16 PM  

Salam Ijoks,
Cara dan matlamat mesti baik. Itu kehidupan muslim.

Pengasas July 12, 2009 at 5:18 PM  

Salam KLCitizen,
Berjiwa besar tak kesah rumah besar atau kecil. Betul.

Pengasas July 12, 2009 at 5:19 PM  

W'Salam AnakLaut,
Sesuatu urusan perlu ada kemudahan asas. Benar.

Pengasas July 12, 2009 at 5:21 PM  

W'Salam Ida,
Keindahan dan ketenangan jiwa antara kita cari. Benar.

zai July 13, 2009 at 12:22 AM  

Salam Prof..Kalau ada rumah macam ni senang tak payah beli tanah..boleh lepak kat mana2..kena halau larilah hehehe

zai July 13, 2009 at 12:24 AM  

Salam Prof,
Teringin juga nak memiliki rumah macam ni..tak payah fikir nak beli tanah dah..boleh parking kat mana2..kena halau lari jer..hehehe

Pengasas July 13, 2009 at 1:37 AM  

W'Salam Zai,
Kat luar negeri memang ada karaben yang jadi tempat tinggal. Bila nak pindah, ditarik oleh kereta.
Di Malaysia, kabarnya, dah ada kereta karaben ni.
Seronok kan!

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP