012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Dulu Babi, Kemudian Lembu, Kini Babi, Esok???

>> 4.7.09

Lepas PRU-12, babi dijadikan isu oleh BN menyerang PR. Kemudian, lepas Raya Korban, lembu dijadikan isu oleh Mantan-MB Selangor menyerang MB Selangor.

Kini, babi dijadikan isu sekali lagi oleh YB-DAP menyerang PAS dan kerajaan PR. Besok? Lusa? Tulat? Tonggeng? Entah binatang mana pula yang jadi bahan isu orang politik. Tak kan ikan sepat atau ikan puyu kut?


12 comments:

Isa July 4, 2009 at 1:21 AM  

Esok Kambing Hitam pulak Dr...

opppss.... lupa nak bagi Salam... Assalammualaikummmmm...

Pengasas July 4, 2009 at 1:30 AM  

W'Salam ISA,
Betul jugak ye! Kambing hitam ni tok pawang guna kepala untuk buat jambatan besar kan?

anak laut July 4, 2009 at 2:10 AM  

salam..

bagus entri Dr ni..entahlah susah nak difikirkan tentang politik ni..

selalunya isu2 panas akan keluar bila menjelang satu2 pilihanraya..

tapi, jika isu ini tak ditangani dgn betul, nanti makan diri pulak..

nice entri- anaklaut

Pengasas July 4, 2009 at 2:30 AM  

W'Salam AnakLaut,
Hanya catatan orang pencen. Kalau ayam pencen, kan harganya murah.

kak ina kl July 4, 2009 at 5:23 AM  

salam..rupernya tuan minat juga dgn politik kat malaysia yang haru biru ni..

zai July 4, 2009 at 9:31 AM  

Salam Prof,
apapun kena berjaga2 sekarang ni banyak sangat makanan runcit yg dicampur dengan perisa babi dan dah ada air mineral yg dicampur "holywater" dipasaran, jadi kita kenalha berwaspada selalu...

anak laut July 4, 2009 at 10:41 AM  

salam..Dr,

pelbagi sejarah yang banyak memberi pengajaran pada kita..semoga peristiwa pahit ini tidak berulang..

tq Dr sudi meninggalkan ulasan dalam blog saya.

a kl citizen July 4, 2009 at 3:39 PM  

ayam lah pulak....lepas tu lembu balik, babi, ikan, ayam balik...


rotation... macam fesyen baju gak

Pengasas July 4, 2009 at 5:00 PM  

W'Salam KakIna,
Minat tengok je. Sesekali tolong komen.

Pengasas July 4, 2009 at 5:03 PM  

W'Salam Zai,
Khabarnya gitulah. Eloknya, makanan dan minuman bawa sendiri dari rumah. Ke ofis dan ke mana saja.

Pengasas July 4, 2009 at 5:04 PM  

W'Salam AnakLaut,
Leceh la dia orang. Pasal binatang pun nak gaduh.

Pengasas July 4, 2009 at 5:06 PM  

Salam KLCitizen,
Saya tak selalu makan ayam. Saya makan ikan sawah dan ikan laut.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP