012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Siapa Mereka Dalam Gambar Ini?

>> 9.7.09

Malam tadi giliran rukun tetangga. Lepas subuh, masuk bilik untuk tidur. Baru terlelap, telepon berbunyi. Borak dulu. Kemudian, baru nak terlelap, telepon berbunyi. Borak lagi. Sampai empat kali begitu.

Mata pun dah malas nak tidur. Sambil tu baca macam-macam khazanah lama. Terjumpa pulak dokumen ini. Dalam sebuah majallah yang diterbitkan di Qatar. Agak-agak, kenal ke tiga orang dalam gambar di bawah ni?

18 comments:

zaydlekhair July 9, 2009 at 7:34 PM  

Angah, orang gambar atas tu paling hensem sebab takdak janggut ehehe.

سيف النظام بن حاج عثمان July 9, 2009 at 8:09 PM  

Salam Dr. Kalau salah maafkan saya. Rasanya yang atas tu gambar Dr. Ditepi tu gambar Anwar.... yang bawah tu siapa yek? Ana tak cam.

Dida... July 9, 2009 at 8:16 PM  

Salam...

pertama sekali saya cam Anwar Ibrahim..

Yg atas tu tak silap saya gmbar Prof masa muda2 kan?..

seronok tgk gmbar lama2....

Skuad Peninjau July 9, 2009 at 11:22 PM  

Masha Allah,

Dr fi magallah!

Tahun brapa punya tu?
Anwar pun rambut penuh lagi kat kepala.

Pengasas July 9, 2009 at 11:54 PM  

Salam Zayd,
Alhamdulillah, semua kita dijadikan Allah hensem belaka. Rujuklah surah at-Tiin.

Pengasas July 9, 2009 at 11:56 PM  

W'Salam Saifun,
Yang bawah tu ialah ustaz Abdul Ghani Shamsuddin. Sekarang JK PAS Pusat.

Pengasas July 9, 2009 at 11:57 PM  

W'Salam Dida,
Masa muda-muda dulu pakai cerminmata besar. Harganya sama dengan yang kecil.

Pengasas July 10, 2009 at 12:16 AM  

Salam SkuadPeninjau,
Pada masa tu lepas persidangan antarabangsa negara-negara Islam. Saya antara jurulapor dalam bahasa Inggeris-Arab. Kami ditemubual oleh wartawan Arab mengenai Gerakan Islam di Malaysia. DSAI masih Presiden ABIM. Ustaz Ghani Ketua Penasihat Agama; saya Ketua Pemuda PAS Selangor dan Penyelaras Pendidikan Islam ITM.
Itulah ceritanya, lebih-kurang.

Pyanhabib July 10, 2009 at 4:21 AM  

salam dr,
dsai -pengetua saya semasa di yayasan anda.
abdul ghani samsudin -adik bapa mertua saya.

Imanisa riana @ sarimah July 10, 2009 at 2:02 PM  

Salam Prof..
Banyak ke Prof simpan artikel daripada akhbar2 lama? Mesti seronok tengok semula kisah-kisah perjuangan dahulu.. Teruskan perjuangan...Takbirr..

Unknown July 10, 2009 at 2:31 PM  

hensem ayahnde pengasas masa muda2... :)

fawz@n July 11, 2009 at 12:41 AM  

lho,abah x prnah tunjuk gmbar ni pun??

Pengasas July 11, 2009 at 2:31 AM  

W'Salam Pyanhabib,
Alhamdulillah!!!
Kalau gitu kebanyakan keluarga Pyan memang aktivis dan orang2 perjuangan jugalah. Tahniah dan syukur.

Pengasas July 11, 2009 at 2:35 AM  

W'Salam Shaniza,
Tak semua saya simpan. Tapi adalah berfail. Yang dah hilang ialah naskhah asal ucapan yang saya sediakan untuk TunMahathir. Sayang.

Pengasas July 11, 2009 at 2:36 AM  

Salam KakYong,
Tak kan dulu2 saja hensem?

Unknown July 11, 2009 at 2:26 PM  

MMM.Baru saya tahu ,Dr.pernah jadi ketua pemuda Pas selangor.Kiranya dr. orang lama juga dlm PAS.Thanks sebab maklumat tu..

Pengasas July 11, 2009 at 3:55 PM  

Salam Ijoks,
Saya sokong PAS sejak sebelum baligh. Jadi ahli berdaftar sejak 1968. Dah lebih 40 tahun jadi ahli tegar.
Pernah jadi AJK-BN Selangor semasa PAS dalam BN dulu. Itu sebab saya anti-UG.
http://siyasahsyariyah.blogspot.com/2008/10/cinta-pandang-pertama-pada-tg-nik-aziz.html

Pyanhabib July 12, 2009 at 2:36 AM  

salam dr,
selain dsai dan ustaz ghani, ketua penerangan pas pusat, ustaz idris ahmad pula sekampung dan berpangkat bapa saudara saya, hah ha! (maaf ya, sibuk saja, gembira jumpa blog dr dan gambar lama itu)

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP