012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Ibu Bersuamikan Anak Sendiri

>> 21.7.09

Sebuah negara barat yang termaju, paling bertamaddun dan amat menghormati hak-asasi individu melahirkan pasangan suami-isteri yang teraneh di dunia.

Contoh pertama, seorang wanita (A) telah bersetuju berkahwin dengan anaknya sendiri (B) dan mengadakan majlis kenduri sebagai tanda kegembiraan dan kebahagiaan.

Anaknya (B) itu, kini suaminya, adalah hasil perkongsian hidup dengan ayahnya sendiri (C) iaitu bapa @ datuk @ mertua kepada lelaki (B) tersebut. Atau, lelaki (B) itu ialah anak @ adik @ suami kepada wanita (A) tersebut. Atau, lelaki (B) itu ialah anak @ cucu @ menantu kepada bapa wanita (C) tersebut.

Contoh kedua, seorang wanita (A) telah bersetuju menjadi isteri kepada anaknya sendiri (B). Anaknya (B) itu, kini suaminya, adalah hasil perkongsian hidup dengan abangnya sendiri (C) iaitu bapa @ bapasaudara @ ipar kepada lelaki (B) tersebut. Atau, lelaki (B) itu ialah anak @ anaksaudara @ ipar kepada lelaki (C) tersebut.

Penin, penin. Hebat, memang hebat. Patutlah beruk tidak maju dan tidak bertamaddun!

19 comments:

shaniza July 21, 2009 at 4:53 PM  

salam Prof..
alahai...manusia gila spesies Bab..

Dida... July 21, 2009 at 5:08 PM  

Macam2 org barat ni... sebab tu la byk perangai depa yg tak boleh diterima akal..

Isa July 21, 2009 at 5:21 PM  

Salam Dr.

The real Keluarga 69.

Idalara July 21, 2009 at 8:26 PM  

Salam Dr
itu sebab kita jgn melihat ke barat..sgt meletihkan minda!

p/s terimakasih dr singgah dan beri ulasan yg mengharukan di blog saya..
masih tk sempat menulis..waktu amat terbatas..insyaallah..namun sudah dimulakn projek

Yong July 21, 2009 at 9:07 PM  

Doc, Deme dok bergambo beria, ngapa ditutup muka? Tentu deme nak 1 dunia tahu, sebab tu deme begambo.

mountdweller July 21, 2009 at 9:09 PM  

Salam Dr.

Bagus juga tu, keturunan kebinatangan mereka tidak akan terpalit pada keturunan lain.

Mungkin hikmahnya adalah Allah sengaja kekalkan keturunan itu begitu.

anak laut July 22, 2009 at 1:00 AM  

salam..Dr,

peristiw yg berlaku di barat ini, dikira sebagai biasa, sebab pegang kepada hak asasi konon...

zai July 22, 2009 at 7:06 AM  

Salam Prof,
diMalaysia sendiri dah banyak berlaku sumbang mahram nie..eeii mengerikan utk difikirkan betapa manusia kalau sudah dikuasai nafsu perangai mereka lebih teruk dari binatang...

Pengasas July 22, 2009 at 10:31 AM  

Salam KLCitizen,
Bukan setakat sakit mata, malah sakit hati dan kepala.

Pengasas July 22, 2009 at 10:33 AM  

W'Salam Shaniza,
Manusia spesies Bab.. Babun kut?

Pengasas July 22, 2009 at 10:36 AM  

Salam Dida,
Tak diterima oleh akal yang sehat dan beragama.

Pengasas July 22, 2009 at 10:40 AM  

W'Salam ISA,
Keluarga 69 mungkin boleh ada yang sah. Yg di barat ni, tak boleh jadi sah.

kakcikseroja July 22, 2009 at 10:43 AM  
This comment has been removed by the author.
Pengasas July 22, 2009 at 10:44 AM  

W'Salam Ida,
Kalau di timur, ada di sebuah negeri tu, hampir 80% berlaku sumbang mahram "anak-emak", secara sulit.

Pengasas July 22, 2009 at 10:46 AM  

Salam Yong,
Saya tutup muka diaorang tu, pasal tolong tutup sikit aib mereka.

Pengasas July 22, 2009 at 10:53 AM  

W'Salam MountDweller,
Itulah otak jahiliyah yang diupgradekan. Desas-desus di negeri kita pun ada di kalangan high-class. Tapi secara sulit, tak terbuka. Dah mula berjangkit.
Perkara wife-swapping pun dah berlaku di negeri kita. Kan ada yang kena tangkap baru-baru ni? Keluar dalam berita tv pun!

Pengasas July 22, 2009 at 10:55 AM  

W'Salam AnakLaut,
Hak-asasi takripan mereka sendiri. Tanpa limitation.

Pengasas July 22, 2009 at 10:57 AM  

W'Salam Zai,
Benar. Itulah antara yang ditemui dalam semak, dalam beg plastik, dll.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP