012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Diari Baik. Nak Berkenalan Dengan .....

>> 11.7.09

Diari, biasanya untuk orang yang sibuk dan berdisiplin. Termasuk juga orang yang bercinta. Tak kira bercinta dengan manusia atau bercinta dengan apa jua.

Semasa bertugas tempohari, saya juga mempunyai diari. Bukan sekadar sibuk memberi kulliah malah aktif di luar. Pernah jadi jurulatih keusahawanan, fasilitator berbagai kursus, penulis dan pembentang kertas, penyelidik dan lain-lain. Ke sana dan ke sinun. Bukan nak menunjuk-nunjuk atau bermegah. Memang sibuk dan letih. Itu antara sebab mohon bersara awal.

Sekarang dah bersara. Hasrat di hati nak berihat. Dapatlah rihat sikit, tapi masih sibuk juga. Sibuk dengan hal-hal lain pula. Diari masih digunakan.

Hari ini saya tertarik dengan makro-diari blogger AnakLaut. Saya belum pernah berjumpa dengan beliau. Tapi, mari kita layari Diari Beliau

5 comments:

anak laut July 11, 2009 at 6:48 PM  

salam...Dr,

Saya pertama sekali, sangat terharu dan terkejut apabila Dr sanggup menulis entri " Dairi Baik, Nak Berkenalan Dengan.." yang dilink kan dgn blog saya..

terima kasih banyak Dr.

saya memang sibuk Dr, banyak kerja yang perlu diuruskan untuk menghindarkan perkara-perkara yg mungkin saya "terlepas pandang".

saya senyum simpul membaca ulasan Dr dalam entri saya..insayalah jika ada, saya jemput DR..:)

mountdweller July 11, 2009 at 9:24 PM  

Salam Dr.

Saya selitkan sedikit nasihat di blognya. Semoga akan berhasil sekiranya tuan empunya badan berkenan.

Pengasas July 11, 2009 at 10:31 PM  

W'Salam AnakLaut,
Betul cara hidup begitu. Jadi, tak lah bercelaru atau lintang pukang. Solat yang lima tu adalah core jadual dan diari hidup kita kan?!!

Pengasas July 11, 2009 at 10:33 PM  

W'Salam MountDweller,
Saya pun pergi kali kedua. Buat komen lagi.
Tadi komputer saya ni semput.

anak laut July 12, 2009 at 12:03 AM  

Salam Dr,


"peguam dengan guru sek rendah?
Kita ikut kaedah Islam. Guru adalah ibadah besar. Kerana ia fardhu kifayah. Peguam juga ibadah fardhu kifayah. Tapi sebelum tu, dia juga kena berguru di sek rendah, malah di tadika kan?
Betul tulisan MountDweller tu..."

ulsan Dr sangat mahal harganya pada saya, terima kasih Dr.

moga Dr dan keluarga dirahmati Allah swt selalu..amin.

p/s: kunjungan Dr kali ke 2 di blog saya sangat saya hargai..

terima kasih juga pada MountDweller..

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP