012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Banglo Ayam Kampung

>> 14.2.12

Sumber: Google.

Semalam. Seharian google cari gambar contoh reban ayam.
Cadang nak buat reban ayam kampung dalam kebun. Ini satu
dari aktiviti SantaiD'Rimba.

Memang banyak jumpa gambar contoh. Tapi, gambar yang kat
atas tu jadi tumpuan memikirkan yang lain pula. Yang ini
tak sesuai jadi Reban. Ini Banglo Ayam macam Kondo Lembu.
Kalau ayam dalam banglo, bukan kita yang makan ayam tapi
dia yang makan kita.

4 comments:

MOH KEMBARA February 14, 2012 at 1:52 PM  

Salam Prof,
OKlah tu Prof...ayam pun nak dok banglo! Lembu dan ayam Mr T dok banglo, nanti-nanti saya buat entry pasal rumoh lembu Mr T!

Pengasas February 14, 2012 at 7:41 PM  

W'salam Halima,
Contoh reban yang kemas dan sesuai untuk keselesaan dan keselamatan ayam memang dah dapat. Nak ternak untuk makanan keluarga dan kawan-kawan sahaja.

wak-labu February 14, 2012 at 10:33 PM  

ayam belanda Wak kurang sesuai dengan banglo ni, ayam belanda suka tidur bertenggek beramai ramai

Pengasas February 15, 2012 at 12:42 AM  

Salam WakLabu,
Saya fikir, banglo tak sesuai dengan ayam kampung. Begitu juga ayam belanda.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP