012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Cara mera'ikan besan ...

>> 31.5.12

Petang Isnin, besan dari Kuala Kerai sampai
di rumah anak. Kami tak sempat ziarah kerana
masih bercuti di SantaiD'Rimba. Balik malam.
Cadang nak jumpa pada hari Selasa. Tapi tak
jadi jumpa kerana bapa-sedara (paktih) saya
meninggal dunia di kampung.

Alhamdulillah, hari Rabu dapat jumpa.
Selepas borak dan makan, saya bawa mereka
ke kampung saya dibesarkan. Meninjau juga
kawasan sawah padi Tanjong Karang, Sungai
Panjang dan Sungai Besar. Akhir sekali,
melawat kampung saya di lahirkan.

Dalam perjalanan balik, kami singgah ke
SantaiD'Rimba. Kemudian, singgah pula di
tempat menjamu selera.

Insya Allah, bila-bila, kami akan ke
Putrajaya dan ke Negeri Sembilan.
Hari ini, saya perlu berehat.
Di rumah.

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP