012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Asam Renda

>> 19.5.14

Pagi Khamis minggu lepas saya ziarahi seorang
sahabat di Gemenchih, Negeri Sembilan. Wow, pokok
Asam Renda di depan rumahnya sedang berbuah lebat.
Sungguh cantik pada pandangan mata. Semasa pulang
dia bekalkan lima anak pokok. Insya Allah, saya
akan tanam di SDR. Kata dia: Pokok ini adalah
benih dari Makkah.

4 comments:

imfisol May 19, 2014 at 1:18 PM  

Jika buahnya warna hijau memang macam buah zaiton. Ada orang buat jeruk buah yg dah merah tu. Saya akan buat bonsai asam renda ini

MOH KEMBARA May 19, 2014 at 1:24 PM  

Assalam Prof, mana ke ghope asam renda ni...

Pengasas May 19, 2014 at 6:14 PM  

Dr. Fisol,
Wow, tentu best. Nanti nak belajar buat ...

Pengasas May 19, 2014 at 6:16 PM  

W'salam Halima,
Tu yg merah2 di pokok tu... saya cuba makan tapi taklah masam sangat ...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP