012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Jus Durian Belanda

>> 11.7.14

Lepas solat subuh terus ke SDR. Jam 8.32 dah
siap pantau dan siram semaian. 8.35 bergerak ke
pasar minggu yang terdekat di kampung. Beli ikan
sepat empat kg. dan ikan puyu satu kg. Selain
buat lauk untuk berbuka nanti, nak dikering
dan dipekasamkan. Sebelum bergerak balik,
sempat petik dua biji durian belanda.

8 comments:

sukaxplo July 11, 2014 at 5:43 PM  

salam tuan
sedapnye makan durian belanda. isi putih makan camtuh pun best..hehe

Hamidah Mahmud July 11, 2014 at 6:03 PM  

Assalamualaikum Prof
feveret saya tu air durian belanda pure..tapi jrg dpt yg ori mcm ni..

azizan sadimin July 11, 2014 at 7:13 PM  

Berapa tahun baru berbuah?

Pengasas July 11, 2014 at 8:26 PM  

W'salam sukaxplo,
memang sedap makan buah tanaman sendiri. pekat dan ori punya ...

Pengasas July 11, 2014 at 8:28 PM  

W'salam Hamidah,
jus yg pure n pekat memang sedap. kat kampung masih ada buahnya ...

Pengasas July 11, 2014 at 8:30 PM  

Salam cikgu Azizan,
saya tanam dari semaian biji. hampir dua tahun baru berbuah. lebat betul buahnya, sampai ada dahan yg patah kerana berat ...

sukaxplo July 12, 2014 at 10:30 PM  

tuan,
nak beli biji semaian dia boleh? hihihi

Pengasas July 13, 2014 at 10:51 AM  

sukaxplo,
SMSkan alamat. Nanti saya poskan biji tu secara percuma. Tak perlu beli ... Usah lambat sangat, nanti kering biji tu ...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP