012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Kereta Pertama

>> 22.6.08

Semasa muda dulu aku bercita-cita hendak memiliki motosikal Vespa baru. Bila rezeki banyak nak beli kereta Mini-Minor second. Itulah cita-cita semasa kecil, semasa sekolah.

Balik dari Mesir, dengan ijazah Sarjana, dapatlah beli Vespa second. Harga RM800/. Terfikirlah, oooo inilah sahaja kemampuan yang ALLAH kurniakan. AlhamdulilLAH.

Akhir 1976, saleman kereta datang ke pejabat tanya nak beli kereta baru ke? Down payment tak banyak, RM1,000/ sahaja. Saya jawab, "tak usahlah permainkan saya". "Betul. Bukan tipu dan bukan bergurau". Akhirnya, serta merta aku membuat tempahan dan terus bayar RM1,000/. Bila sampai di rumah, isteri kata "abang bergurau hebat hari ni? Ada apa-apa ke?"

Tiga hari kemudian, kereta dihantar ke rumah. Betul kereta. Aku macam bermimpi. Entah bagaimana taukeh kereta tu boleh terima dengan downpayment hanya RM1,000/.

Gambar bawah: Itulah gambar kereta pertama dalam hidupku. Gambar dirakam dalam tahun 1977.

AlbumPeribadi

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP