012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Mencangkok Pokok Zaitun

>> 21.6.08

Antara makanan yang ku minati ialah jeruk buah zaitun. Lebih-lebih lagi jeruk buah zaitun hitam. Kegemaran ini bermula semasa belajar di Mesir.

Petang tadi aku ke kebun seperti biasa. Antara kerja yang ku buat ialah mencangkok pokok zaitun yang masih dalam pasu. Gambar atas: Pokok zaitu sebelum dicangkok. Gambar bawah: Pokok yang telah dicangkok.

AlbumKPT

4 comments:

Unknown July 22, 2009 at 2:13 AM  

assalamualaikum..
saya nak tanya pokok zaitun ni en. wahab tanam di malaysia ke..?
boleh ke pokok zaitun ni hidup di iklim seperti di malaysia..
kalau boleh dimana boleh saya dapatkan anak pokok zaitun ni.
saya memang minat sangat dengan pokok zaitun..
email saya f_hazriq@yahoo.com

Pengasas July 22, 2009 at 11:10 AM  

W'Salam Fadil,
Di Malaysia.
Pokok zaitun, atau apa jua pokok boleh hidup di atas tanah yang subur. Asal manusia mampu menguruskannya.

Unknown September 6, 2009 at 1:48 AM  

dimana boleh saya dapatkan pokok zaitun ini..??

sahmadafifi April 17, 2011 at 1:19 PM  

saya pun minat gak nak tahu? Kalau bleh saya nak belajar cara 2 menanam pokok zaitun.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP