012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

YM Dengan Student Di Kaherah

>> 20.6.08

Pagi tadi YM dengan seorang student Pahang di Mesir. Katanya sedang belajar bidang bahasa Arab di Universiti Al-Azhar.

Ini membuatkan saya merindui Mesir secara tiba-tiba. Malah, merindui England juga. Dah lama saya tinggalkan negera-negara tersebut. Tempat jatuh lagi dikenang, inikan pula tempat menimba ilmu.

Gambar atas: Kami sempat bergambar dengan Profesor Dr. Ibrahim Abdul Hamid di hadapan Fakulti Shari'ah Wal-Qanun, Universiti Al-Azhar. Beliau menjadi profesor perhubungan antara-bangsa sejak 1947. Saya berbaju batik lengan pendek pada 14 Mei 1973.

Gambar ini: Saya sedang berlagak sebagai penunggang unta di hadapan piramid, pada 29 Januari 1975. Pada 23 Mac 1975, saya bergerak balik ke kampung.

AlbumPeribadi

0 comments:

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP