012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Makanan Dibalut Daun Anggur

>> 28.5.09


Seperti biasa, setiap minggu saya menerima email dari pemaya blog mengenai berbagai perkara. Ada minggu banyak dan ada minggu sedikit. Minggu ini agak banyak. Termasuk ahli perniagaan, profesor dan penyelidik.

Kebanyakan perkara yang disentuh adalah "personal". Itu tulis mereka. Yang betul-betul personal saya jawab melalui email juga. Namun, ada yang personal tetapi saya kira sebagai awam. Yang ini saya akan tulis dalam blog ini dari semasa ke semasa. Maaf saya tukar status personal kepada status awam atau terbuka.

Antara yang saya tukar status ialah cara-cara membuat ragi tradisional. Ini saya akan buat satu tajuk dalam blog ini, insya Allah. Mengenai cara menyemai benih pohon anggur, saya dah buat tajuk dalam blog yang lain. Penulis-penulis email boleh layari di Taman Pokok Temperate. Ini blog baru saya. Posting pun baru malam tadi.

Mengenai cara membalut makanan dengan daun anggur pun ada beberapa email. Mungkin mereka ini sudah ada pokok anggur. Sebenarnya, perkara ini saya dah siarkan dalam blog ini dan blog-blog lain. Tapi saya dah lupa, bila dan di mana. Malas nak buka arkib. Jadi, saya siarkan pula dalam blog yang lain, iaitu: Kelab Peminat Pohon Anggur Malaysia.

Saya mohon maaf kerana tidak menjawab dalam email. Perkara ini patut dikongsi bersama, jika ada yang sudi. Mengenai cara membuat hormon dan mengadunnya dengan berbagai vitamin, racun dan baja, memang saya tak jawab dalam email dan dalam blog. Pada masa yang lalu, perkara ini saya sebut dalam kursus pengurusan pohon anggur.

Sekali lagi mohon maaf.

1 comments:

ZAID SAHLAN May 28, 2009 at 10:27 PM  

Tahniah kerana kesudian tuan utk memanjangkan ilmu sebagai amal jariah.Dulu dulu guru silat akan simpan ilmu terbaik takut anak murid lawan taukeh.. hakikatnya itu satu kerugian bekalan akhirat.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP