012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Gambar Kenangan Desember 1982

>> 1.8.09

Gambar kenangan di depan rumah sewa kami di Birmingham, Desember 1982. Di belakang isteri dan anak-anak ialah pokok-pokok epal dan pear.

Dari gambar inilah lahir idea dan hasrat membuat kajian mengenai pembenihan pokok-pokok temperate. Kajian yang banyak mengorbankan masa, tenaga, fikiran dan perbelanjaan selama bertahun-tahun.

Alhamdulillah, kini, telah berjaya. Ketiga-tiga anak dalam gambar ini juga telah berjaya. Yang paling berjaya ialah isteri saya. Dia telah bertungkus-lumus mendidik semua anak secara full-time.

9 comments:

anak laut August 1, 2009 at 6:10 PM  

salam...Prof,

teruja saya menatap gambar Prof dan anak-anak.

syabs saya ucapkan kerana Prof berjaya mendidik anak prof sehingga berjaya dalam kehidupan..

anaklaut berdoa semoga prof sekeluarga berbahagia di dunia dan berbahagia juga di akhirat..:amin..

سيف النظام بن حاج عثمان August 1, 2009 at 9:48 PM  

Salam Prof..
Kenangan manis kalau dikenang memang indah...
Tahniah Prof... setidaknya ada diantara blogger yang teruja dengan kejayaan Prof dan jadikan Prof salah seorang contoh dalam memaksimuman pencapaian semasa bekerja.
Prof... anak-anak kat Malaysia sekarang tak dapat main salji... anak-anak sekarang main pasir je kat depan rumah. :)

NJ August 1, 2009 at 11:17 PM  

salam prof...

tahniah dgn kejayaan prof sekeluarga... cantik gambar tu.. tentu byk kenangan terkumpul di bumi Birmingham...

Pengasas August 2, 2009 at 11:58 PM  

W'Salam AnakLaut,
Yang benar-benar berjaya mendidik anak-anak saya bukanlah saya, tetapi isteri saya. Ibu mereka. Dialah yang telah berkurban segala-galanya untuk anak-anak. Saya hanya sebagai pembantu sahaja. Itu sebab, syurga mereka di bawah tapak kaki ibu mereka.

Pengasas August 3, 2009 at 12:04 AM  

W'Salam Saifun,
Anak-anak perlu bermain, semasa kecil mereka. Tak kira salji mahupun pasir.
Dalam amalan saya pada masa lepas, setiap minggu atau 2 minggu saya bawa mereka dan ibu mereka (isteri saya) berkelah.
Perkelahan keluarga amat penting untuk anak-anak dan isteri yang mendidik mereka.
Hiburkan dan hargailah mereka, niscaya mereka menghibur dan menghargai kita.

Pengasas August 3, 2009 at 12:06 AM  

Salam Ijoks,
Semoga dimakbul Allah doa anda. Terima kasih.

Pengasas August 3, 2009 at 12:12 AM  

W'Salam KpSpn,
Terima kasih kerana tahniah. Isteri sayalah yang berkurban segala-gala untuk anak-anak. Saya sekadar membantu sahaja.
Saya amat bertuah dan berbahagia kerana mendapat isteri yang berjaya mendidik anak-anak. Alhamdulillah!!!

Adinda Amy Sensei August 3, 2009 at 10:29 AM  

salam..

waahhh....tahun 1982 tu saya baru dilahirkan.. (^_^)

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP