012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Semai Zaitun, Tumbuh Epal, Berbuah Kurma

>> 30.3.11

Biji zaitun yang disemai, tetapi pokok epal yang tumbuh. Mungkin, akan berbuah kurma.
Hhhhmmm, inilah kesilapan me'label'.

5 comments:

nyanyisunyi March 30, 2011 at 2:23 PM  

Assalamualaikum...Prof
kira nasib baik tersilap label..tp kalau tk tersilap lebel betul2 jadi benda yg sama hairan jugak kan..

MOH KEMBARA April 2, 2011 at 2:54 PM  

Salam Prof, tak buleh ke tanam hazelnut kat Msia Prof? Saya buleh hangkut buah dia tp mungkin ditanam dgn batang ya?

Pengasas April 4, 2011 at 11:18 AM  

W'salam Ida,
Itulah kuasa Allah. KuasaNYA tidak akan merugikan kita.

Pengasas April 4, 2011 at 11:21 AM  

W'salam MohKembara,
Ha, berita baik tu. Saya fikir kita boleh tanam. Moh kita jv tanam ... Insya Allah saya cuba formula yang ada pada saya mengenai pembenihan pokok-pokok temperate ...

Mamirzan July 12, 2011 at 1:13 PM  

Saya pernah bawa balik benih black wallnut dari Afrika Barat yang mana cuacanya sebiji sama macam Malaysia. Saya semai lebih kurang 50 biji semuanya yang saya ambil dekat pokoknya dan dikeringkan dalam bilik selama 7 hari, tetapi sebiji pun tak tumbuh. Adakah tanah Malaysia ni tak sesuai, kerana cuaca disana sama macam Malaysia.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP