012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Berita Gumbira

>> 7.4.11

Tengahari semalam, saya dan seorang rakan blogger bawa
mesen rumput ke kedai servis. Dah ok dan dah cuba guna.
Memang ok.

11.00 pagi tadi jumpa doktor buat medical checkup.
Medical checkup lima bulan lepas kata, ada sedikit
problem mengenai buah pinggang sebelah kanan.
Bila discan ada sebutir batu ajaib nak turun
ke pundi-pundi.

Keputusan medical checkup hari ni kata, problem buah
pinggang dulu tu dah berkurangan. Maksudnya, problem
yang kurang dan bukan buah pinggang yang kurang. Buah
pinggang sebelah kanan tu hampir pulih seperti
sediakala. Syukuuurrrrrr, alhamdulillah.

Masa borak-borak, doktor kata teruskan makan ubat itu.
Nampak memang bagus. Ha, ubat apa tu. Jawabnya ialah:
Rebusan Daun Ketumbar dicampur
dengan Rebusan Daun Parsley.

11 comments:

Isa April 7, 2011 at 7:03 PM  

AsSalam...;

Ada batu ajaib...??? hahaha..., teruskan minum air ajaib tuuuu...

Melur Jelita April 7, 2011 at 10:20 PM  

Salam Dr,

alhamdulillah...

mangchikla April 8, 2011 at 9:48 AM  

Eden ponah kono.Memula sakit belakang, pastu die sakit gi ke rusuk pastu masa nak keluar macam nak nanggis punyer la sakit, merangkak teman. air kencing kaur pon tetes, tetes je. Punyer la telan ponstan , tak ilang sakit. Pastu 'pusss' die kuar. alahai kocik yoooo batu nyo , bergeriji tajam! Uissss patut ler sakit.

Zainal Abidin April 8, 2011 at 9:58 AM  

Assalamulaikum Doc

Nak tanya Parsley dengan daun saderi yang kita buta sup tu sama ke? kalau tengok gambar macam serupa

MOH KEMBARA April 8, 2011 at 11:42 AM  

Salam Prof, Alhamdulillah! Semua ubat ada, kecuali mati!

Pengasas April 8, 2011 at 3:18 PM  

W'salam ISA,
Batu tu mahal harganya ...

Pengasas April 8, 2011 at 3:19 PM  

W'salam Melur,
Yarhamukillah ...

Pengasas April 8, 2011 at 3:22 PM  

Salam MangCikLa,
Dalam setiap badan manusia memang ada bahan batu. Cuma ada yang terbentuk dan ada yang tidak. Hikmahnya amat besar.

Pengasas April 8, 2011 at 3:24 PM  

W'salam Zainal,
Parsley bukanlah daun sup. Saya nak cakap pun susah. Cuba tanya brader google. Dia tau.

Pengasas April 8, 2011 at 3:25 PM  

W'salam Halima,
Betul tu. Berubat tu pasal takut mati?

mangchikla April 8, 2011 at 3:44 PM  

terluper nak tanya, nak buat rebusan dalam kadar bagaimana yah, makasihhhh!!!!

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP