012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Seronok betul jadi orang pencen

>> 24.4.11

Ahad, 24 April 2011. Lepas solat subuh terus ke Klang Sentral ambil Fawzan yang sampai dari KB. Di sana tunggu sekejap. Dia baru selesai solat. Kemudian, isteri belanja kami minum.

Sampai di rumah, sambung tidur hingga tengahari. Lepas zuhur, sambung lagi. Hujun pun turun lebat. Huh, syiok betul tidur semasa hujan lebat di luar rumah. 6.15 petang hantar Fawzan gi kerja part-time. Kemudian, gi beli tiket untuk Anas.

Seronok betul jadi orang pencen.

8 comments:

ayah April 25, 2011 at 8:24 AM  

Tuan, salam

Saya pun orang pencen juga tapi susah nak tidur pagi atau petang. Rahsianya apa?

Hajah Nafisah bt. Haji Md. Noor April 25, 2011 at 10:24 AM  

Salam

Ada je kerja yg nak dibuat oleh org pencen ni.... cuma tidak terikat dah...

Semuga sihat selalu.

Pak Lubis April 25, 2011 at 11:28 AM  

Saya juga orang pencen... memang seronok jadi orang pencen ....tambah pula anak anak sudah berumah tanngga. Kami suami istri je di rumah..Rasa macam aru baru kawin pulak...Mana pergi berdua.. Masak pun jarang di rumah...

wacayabeb April 25, 2011 at 1:02 PM  

Sekarang ni ramai orang pencen termasuklah saya. Dulu masa kerja, selepas subuh pergi kerja , balik pula waktu maghrib...maknanya pergi gelap balik pun gelap. Sekarang ni lepas subuh . relax dalam 20 minit dan sambung tidur hinggalah ke pukul 9.30 pagi. Memang seronok jadi orang pencen.

Pengasas April 25, 2011 at 8:27 PM  

W'salam Ayah,
Sebab senang atau susah nak tidur siang mungkin berbeza antara seorang dengan yang lain.
Saya, kalau susah nak tidur, tuam badan dengan ais kiub.
Itu bukan petua atau rahsia.

Pengasas April 25, 2011 at 8:28 PM  

W'salam Nafisah,
Banyak bawak ole-ole dari China ..?

Pengasas April 25, 2011 at 8:33 PM  

Salam Pak Lubis,
Hmm, kalau jarang masak di rumah tak apa. Jangan jarang makan.
Bagi sesetengah pesara, memang bersara untuk berbulan madu. Berbulan madu masa muda dulu belum profesional. Hehe...

Pengasas April 25, 2011 at 8:37 PM  

Salam Wacayabeb,
Ha, anda happy go lucky ... serupa lah kita ... masa tidur tak fikir apa-apa ... kadang-kadang dapat percuma mimpi yang indah-indah.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP