012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Cendol Timun - Murah lagi berkhasiat

>> 2.8.12

Sebelum dicampur santan dan gula kabung.

Hari ni kena tolong isteri di dapur. Biasalah tu.
Saya akan sediakan lauk utama, sayur berkhasiat dan
air minuman yang dijangka menyegarkan ketika iftor.

Antara minuman yang pernah saya sediakan setakat ini
ialah jus kurma, jus epal, jus delima dan air tebu.
Petang ini saya akan sediakan pula minuman Cendol
Timun Wangi/Suri/Betik. Dalam bahasa banjar dikatakan
Nginoman Ayaq Timun Tanggal. Hhah haaa, insya Allah,
nyaman, menyegarkan lagi berkhasiat.

Khasiat Cendol Timun Tanggal ...

2 comments:

wak labu August 3, 2012 at 1:03 AM  

Salam Prop,

Kalau tak silap Wak hantimun tanggal ni amun dah tuha masak bau nye harum tapi rasa nya hambar.

Anisah Salwa Othman August 3, 2012 at 2:03 AM  

Hari tu pokoknya ada kat rumah mak. Jenuh abang zaky belai pokok tu tapi dia yang tak dapat rasa. Dapat tengok je buah yang belum besar. Buah terakhir saya yang dapat sebelum puasa. Buahnya kecik je macam buah pelam. Ada rasa manis sikit sebab baru petik kot. Baunya wangi.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP