012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Anak Pokok Pisang Kaki

>> 20.1.14

Hari ini di SDR. Uruskan beberapa semaian baru.
Sempat juga urus dan kemaskini anak pokok Pisang
Kaki yang terbiar dalam semak. Tinjau tanaman
anak pokok kurma. Ada sehelai-dua daunnya
yang menjadi kuning. Mungkin terlebih
baja di minggu tanpa hujan?

10 comments:

zizan January 22, 2014 at 9:33 AM  

Sedap ke rasa pisang kaki ni? Apa khasiatnya Dr?

CT January 22, 2014 at 1:52 PM  

Salam. Sedap rasa buah pisang kaki sebab saya rajin membelinya.

Prof bagaimana saya nak membeli pokok pisang kaki dgn prof? Kalau boleh minta prof hantar melalui poslaju..

Pengasas January 22, 2014 at 8:57 PM  

Cikgu,
Kalau tekak saya, sedap pisang kaki tu ...

Pengasas January 22, 2014 at 8:58 PM  

W'salam CT,
Maaf, tiada sistem jualan melalui pos ... Almaklum, saya ni orang lama ...

Rindu Seorang Aku kepada kekasihNYA January 23, 2014 at 8:27 PM  

Reserve sy 2 pokok pisang kaki ye, sy dtg collect. Thanks. Naimah.

Pengasas January 24, 2014 at 8:44 AM  

Naimah,
Masih di kebun. Minggu depan saya bawa balik, insya Allah ...

Unknown April 3, 2014 at 8:39 PM  

salam dr. macam mana nak semai benih pokok pisang kaki?

Pengasas April 4, 2014 at 8:06 AM  

W'salam Mohammad Arief,
Semai seperti kita menyemai benih durian belanda. Letak di tempat teduh.
Dua-tiga bulan kemudian, insya Allah, ia bertunas.
Selamat mencuba dan berjaya.

nor December 22, 2014 at 10:44 AM  

Guna biji benih ke..agak2 berape lama pisang kaki berbuah selepas di tanam

kelab pengguna November 2, 2015 at 8:47 PM  

Assalamualaikum. Saya suka makan buah ni..minat nak tanam . Tuan mcmn saya nak dptkn anak pokok ni.tk

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP