012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Bersuami Dua Atau Berkongsi Isteri

>> 19.2.09

Hari ini, dalam kepanasan suasana politik dan kecelaruan pentadbiran negara, saya menelaah beberapa tajuk mengenai sociology, economy, anthropology dan beberapa -gy atau -y yang lain.

Saya menelaah kali ini bukan di perpustakaan, tapi di pasar-maya. Macam-macam yang saya temui, secara sengaja dan tidak sengaja. Secara langsung berkaitan dan tidak secara langsung berkenaan.

Antara penemuan saya itu ialah berbagai sindiran dan sinisan. Itu pada pemahaman dan pengaitan saya. Aahhhhh, itu cara lama saya sebagai ahli akademik. Sekarang saya dah jadi peminat tumbuhan, real pokok dan tanaman.

Berikut ada dua kumpulan gambar yang saya maksudkan sindiran dan sinisan. Kumupan A: Berkongsi Isteri? Dan Kumpulan B: Bersuami Dua?

Kumpulan A:

Mengahwini dua lelaki adik-beradik

Dua bersaudara berkongsi isteri

Kemudian, adik bungsu pun joinin!

Kumpulan B:


2 comments:

Unknown February 19, 2009 at 3:49 PM  

salam ayahnde,

kenapa foto2 dari kumpulan B muka nya dipadamkan..

Unknown February 19, 2009 at 11:00 PM  

Salam Dr.

Kalau sebaliknya boleh ke?

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP