012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Sejuta Recipe

>> 12.2.09


Percayakah anda, di dunia ini terdapat hampir sejuta recipe makanan yang melibatkan daun anggur. Ini termasuk daging bakar berbalut daun anggur, ikan kukus berselimut daun anggur, teh daun anggur dan ulam pucuk anggur.

Saya suka beriani daun anggur dimakan dengan ayam masak kurma jeruk daun anggur. Pernahkah anda membuat popia daun anggur atau rempeyek daun anggur?

7 comments:

ISA February 12, 2009 at 3:41 AM  

Salam Dr.

Macam best je resepi tu... buat ikan bakar balut daun anggur atau buat tapai pulut balut dengan daun anggur, kalau kena gayanya boleh test di pasar ramadhan tahun ni..

(dari sms radenjowo mengatakan hari sabtu ini 14/02/09 akan ada persidangan antarabangsa di laman impiana, saya minta wak raden buat appt dulu dengan Dr. manalah tahu Dr. ada program lain pula, minta kepastian dari Dr.)

Pengasas February 12, 2009 at 8:47 AM  

Salam kembali,
Hebat betul idea tu. Ini boleh lebih sejuta recipe.
Insya Allah, Sabtu ni saya ada. Maklumlah, orang pencen.

Samudera Tinta February 12, 2009 at 3:01 PM  

Salam Dr,

Subhanallah..banyak mengembara luaslah pengalamannya..tak sangka di dunia ni terdapat pelbagai perkara yang kita tidak tahu dan sangka-sangka..contohnya kat sini lah..macam-macam rupanya resipi anggur ni..agaknya bila lah saya boleh merasa masakan Kerabu Pucuk Anggur.hehe..

Saya juga nak bertanya Dr ttg kelab peminat anggur. ianya terbuka untuk semua atau terhad untuk orang di bidang tersebut sahaja?

P/s:saya linkkan blog Dr ini ke blog saya yang amat kerdil itu.. =)

Pengasas February 12, 2009 at 3:16 PM  

Wa'alaikumussalam SamuderaHati,
Kerabu pucuk anggur? Satu lagi idea hebat. Sah lebih sejuta recipe.
Nak tanam pokok anggur? Kalau sikit-sikit tu memang boleh saya usahakan.
Keahlian KEPEPAM terbuka kepada sesiapa sahaja. Tak kira pakar bidang apa. Asalkan minat pada pokok anggur.

Unknown February 12, 2009 at 4:08 PM  

salam ayahnde Pengasas..
menarik.. rupernya byk kegunaan anggur ni yer.. dari pucuk, daun, buah..

Bonekahati February 13, 2009 at 9:54 AM  

saya dah lama cari daun anggur jeruk ni..hik hik sampai sekarang belum jumpa.. Nak try resepi prof yg dulu pun belum lagi tertunai

Pengasas February 13, 2009 at 10:56 AM  

KiTTuN,
Kalau ada pokok sendiri boleh buat sendiri jeru tu. Senang aje..

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP