012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Yang Dalam Gambar Ni Saya Punya

>> 12.2.09


Pohon kiwi dalam gambar-gambar ini adalah milik saya. Ia jenis Golden Kiwi. Versi inilah sahaja yang telah berbunga. Oleh kerana versi ini kejayaan pertama dengan teknologi yang agak rendah maka ia telah dimusnahkan. Gantinya ialah versi terbaru dengan teknologi yang lebih baik dan agak tinggi.

Sebelum prunning.

Selepas prunning. Kelihatan air meleleh pada setiap bahagian yang dipangkas. Ini menunjukkan pohon yang cukup sehat.

Setelah disuntik hormon dan mulai bertunas.

2 comments:

Samudera Tinta February 13, 2009 at 12:35 PM  

Salam Dr,

Tanah jenis bagaimana sesuai untuk menanam kiwi? Nampaknya projek agrikultur Dr memang best dan lain dari yang lain.. =)

Oh, ya..saya telah menjawab komen Dr di blog saya. Saya menunggu karya Dr yang mungkin bertajuk Anggur Kehidupan ataupun Kiwi Harapan..hehe..

Pengasas February 13, 2009 at 4:36 PM  

Salam kembali,
SamuderaTinta,
Tanah jenis apa pun boleh, asal kawasan akar tidak bertakung air. Atau, di kawasan akar dimuatkan tanah gembur, insya Allah hidup.
Allah memang jadikannya untuk manfaat kita asal berusaha dan tetap bergantung kepadaNya.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP