012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Itulah Sahaja Kerja Orang Pencen

>> 8.11.08


Pagi, buat ubat untuk Wah yang jatuh motor semalam. Dan ubat untuk isteri jiran.

Tengahari ke Klang temankan Ashraf ke kedai kereta. 2.37 ke kebun. Dah lama tak keluarkan peluh.

Kemaskini anak-anak pokok Red Delicious, Granny Smith dan Packham. Kerja berat ialah buat lubang dan tanam sepokok Red Delicious Apple. 6.37 bergerak balik. Singgah di Kapar, pekena roti banjir dan kopi O tarik (kat rumah tak ada kopi). Sampai rumah masuk maghrib. Lepas solat hadap computer. Nak tidur nanti barulah mandi dan solat ‘isyak.

Itulah sahaja kerja orang pencen hari ini.

3 comments:

rahsidah November 9, 2008 at 7:04 AM  

Moga Paklong boleh buat stenting 12 November ni dan dilindungi Allah sentiasa. Kami masih tak boleh balik kampung sebab SPM belum habis. Mudah-mudahan raya haji boleh balik, Fawwaz asyik sebut nak tidur rumah paklong sebab balik raya hari tu tak tidur di rumah paklong pun...

zahraannur November 9, 2008 at 9:37 AM  

salam. ok la tu pakcik. aktif jugak pakcik ke sana sini. boleh keluarkan peluh n tak ade la bosan sangat kalau duduk saja di rumah:)

Pendidikan November 9, 2008 at 4:42 PM  

wa'salam zahraannur,
alhamdulillah, pakcik hari-hari buat kerja. tak pernah lepak buang masa. buang masa kan ditegah oleh Allah!

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP