012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Gunting Rambut

>> 18.3.10

Semasa bujang, saya bergunting rambut di kedai atau digunting oleh emak di rumah. Setahu saya, ayah tak pernah bergunting rambut di kedai.

Peringkat mula selepas berkahwin, saya hanya beberapa kali bergunting di kedai. Kemudian, saya yakinkan isteri supaya dia yang guntingkan rambut saya. Sejak itu, saya tidak pernah bergunting rambut di tempat lain. Anak-anak juga bergunting rambut di rumah, kecuali ketika mereka di asrama. Anak-anak yang sudah berkahwin, mereka dengan pengurusan sendiri.

Itu saya. Mengenai isteri, selalu juga saya yang tolong potong rambutnya. Ikut saja fesyen apa yang dia suka.

4 comments:

Anonymous,  March 18, 2010 at 1:03 PM  

salam....Prof,

saya ambil dari internet..Prof boleh ambil, tak ada masalah..

apa yg saya perhatikan..

entri2 Prof dari dulu hingga sekarng sangat best, unik, saya saangat teruja membacanya.

ZAID SAHLAN March 18, 2010 at 3:49 PM  

Prof dalam bab gunting rambut ni kita serupa... kisah mula kami tak suka queue di kedai gunting, akhirnya ambil keputusan gunting sendiri

Pengasas March 18, 2010 at 6:14 PM  

W'salam SekamarRindu,
Gambar tu saya simpan dulu hingga sampai tajuknya nanti.
Terima kasih.

Pengasas March 18, 2010 at 6:15 PM  

Salam APU,
Bergunting rambut pun merapatkan hubungan kekeluargaan.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP