012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Makan Terbaik dan Paling Selamat

>> 11.4.10

Hari Rabu, balik kampung. Ziarah ayah dan makcik. Tengok kebun yang disewakan dan hantar nombor akaun yang diminta oleh penyewa sejak tiga tahun lepas.

Semasa di kebun, saya dihadiahkan kira-kira 30 biji buah terung panjang dan sebiji buah kundur. Alhamdulillah dan terima kasih. Sedap dan lazat.

Hari ini, Ahad, balik kampung lagi. Ipar buat kenduri kawin anaknya. Lauk yang ada ialah ikan masin, ayam dan kambing. Saya hanya makan kambing. Sedang makan, seorang kawan tanya tak ada masalah ke makan kambing? Jawab saya seperti biasa. "Kambing adalah makanan semua Rasul. Takkanlah makanan Rasul mendatangkan masalah?"

Saya masih berpegang bahawa setiap makanan para Rasul adalah makanan yang terbaik dan paling selamat.

2 comments:

NGINAP SRENGENGE @ SRENGENGE April 11, 2010 at 11:42 PM  

salam Tuan,

Saya memang setuju dengan pendapat tuan.

wassalam.

Pengasas April 13, 2010 at 9:04 PM  

W'salam Nginap,
Para Rasul adalah benar dan mendapat panduan dari Allah.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP