012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Musim mengawan ... Kita yang susah ...?

>> 21.11.10

Pagi tadi cadang nak ronda Klang dan Shah Alam. Kemudian, nak pergi UiTM nak tengok Fawzan bertanding silat. Tapi, tak jadi. Isteri nak ikut sama. Dia tak kasi ronda sorang-sorang. Sejak bersara ni, memang tak ada peluang nak keluar rumah sorang.

Petang, kemaskini benih-benih semaian. Entah berapa kali kemaskini. Terpaksa. Pasal, sekarang musim kucing mengawan. Almaklum, sebelum mengawan pasangan kucing tu berkelahi dulu. Lepas mengawan pun berkelahi lagi. Itu dah nature kucing. Itu tak jadi masalah. Yang jadi masalah ialah bila berkelahi mereka berkejaran lintang pukang. Habis semaian dilanggar. Banyak tunas-tunas patah dan punah. Nak dimarah, mereka tu kucing. Nak dimaki, kita yang gila. Marah dan maki kucing adalah dosa kering. Dah nasib manusia. Kucing mengawan, kita yang susah.

6 comments:

mahaza November 21, 2010 at 9:05 PM  

feromon is in the air.....

sekamar rindu November 22, 2010 at 10:38 PM  

salam....Dr,

sabar..banyakkan sabar..

ijoks2009 November 23, 2010 at 12:20 AM  

Salam Dr.Kucing mengawan satu kebun lintang pukang,tak pe lagi kot,boleh setel lagi.
kalau "kucing kepala hitam" yang mengawan ,masaalah satu negara.
Lepas mengawan "bertelur" merata-rata dlm tandas,depan sekolah,macam-macam ada..

Melur Jelita November 24, 2010 at 7:04 PM  

Masaalah kucing je, ingatkan masalah orang...hehe..Tertipu saya dengan tajuk Dr.

Pengasas November 25, 2010 at 12:28 PM  

W'salam JinKamen,
Ha ha ha ...!!!

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP