012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Keratan batang Zaitun

>> 4.3.12

Petang Jumaat gi SantaiD'Rimba. Semasa mengemas
barang-barang terkena sedikit hujan. Malam Sabtu dah
selsema semula. Siang Sabtu terpaksa berehat di rumah.

Ahad. Cadang nak gi SantaiD'Rimba. Tiba-tiba isteri
bagitahu cucu-cucu nak datang. Wow, terpaksa kensel gi
kebun. Dah lama tak jumpa cucu-cucu.

Sementara tunggu mereka sampai, saya menyemai 15 batang
keratan batang pokok Zaitun baka Turki. Seberapa yang akan
hidup alhamdulillah.

Yang dalam polibeg tu haa ...

7 comments:

Aku Dan Teksi March 4, 2012 at 1:12 PM  

Kalau ada yg hidup boleh jual kut.Memang payah nak cari pokok zaitun ni.

Pengasas March 4, 2012 at 2:23 PM  

Salam AkuDanTeksi,
Waahhhh, memujuk nampak!!! Kalau hidup banyak, insya Allah, boleh lah sepokok kut ...

Isa March 4, 2012 at 9:00 PM  

Kalau nak benih Zaitun, masih ada lagi dalam simpanan...

Pengasas March 4, 2012 at 10:28 PM  

Salam ISA,
Masih ada stok lagi?

wak-labu March 5, 2012 at 12:11 AM  

Salam Prop,

Wak ni sebenarnya tak pernah tengok pokok zaitun yang hidup - cuma pernah tengok gambar nya aje.

Kalau bole, Wak nak sangat datang ke SantaiD'Rimba untuk tengok2 pokok2 di sane tu, bole ke?

Pengasas March 5, 2012 at 8:28 PM  

W'salam Wak-Labu,
Seperti dinyatakan. SantaiD'Rimba baru peringkat awal pembangunan. Yang banyak hanya pokok pisang. Chalet pun belum siap. Tukang buat sikit-sikit dan sekali sekala.
Namun, kalau nak tengok secara live pokok zaitun, silalah datang waktu saya berada di sana. Hp: 012 363 5648.

wak-labu March 6, 2012 at 12:19 AM  

Terima kasih Prop, InshyaAllah jika terdapat kelapangan Wak akan SMS sebelum berkunjung.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP