012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Wow, sudah bertunas ...!!!

>> 30.3.12

Alhamdulillah, beberapa keratan batang pokok zaitun yang disemai
pada 4 Mac yang lalu telah bertunas. Insya Allah, dua-tiga bulan lagi
boleh dipindahkah ke atas tanah.

Bertambah koleksi pokok zaitun saya.

7 comments:

wak-labu March 30, 2012 at 9:41 PM  

Salam Prop,

bole ke kasi jual sama Wak satu pokok?

Wak teringin se sangat mau tanam ini pokok kat laman rumah Wak - untuk pamera dan kenang kenangan sama Prop - tanda ingatan yang kekal abadi

MOH KEMBARA March 31, 2012 at 7:25 PM  

Salam Prof,

Kalau tumbuh, berbuah dan dimakan orang dan hewan, berpahala lama tu Prof, maklum pokok zeitin boleh hidup beratus2 tahun!

Pengasas April 1, 2012 at 5:24 PM  

W'salam Wak-Labu,
Dah ramai yg nak beli benih pokok zaitun dari saya. Termasuk para penyelidik dan ejensi kerajaan. Tapi saya belum mahu jual.
Entah bagaimana, rezeki di tangan Allah, saya terbuka hati untuk menghadiahkan (bukan jual) sepokok untuk sahabat saya Dr. Fisol dan sepokok lagi untuk Wak-Labu.
Doakanlah semoga semaian ini terus hidup dan stabil.

Pengasas April 1, 2012 at 5:26 PM  

W'salam Halima,
Betul tu. Rasulullah pun ada cakap yg bermaksud begitu.
Tak ada cadang nak bawa balik cattings dari Turki?

wak-labu April 1, 2012 at 8:32 PM  

Salam Prop,

Wak rase macam tak caye aje bila dapat berita gembira ni.

Nampak nye ni dah macam di takdirkan Allah Wak mendapat habuan yang sangat2 berharga ni.

Wak sememang nye sentiasa berdoa akan segala kejayaan, cita2 dan usaha murni Prop.

Terima kasih yang tak terhingga dari Wak Labu.

Pengasas April 1, 2012 at 10:25 PM  

W'salam Wak-Labu,
Dengan kuasa Allah, duit Wak tak laku untuk anak pokok zaitun.
Insya Allah saya jaga dulu beberapa hari. Kalau Wak nak ambik dalam waktu terdekat ini pun boleh. Tapi Wak kena datang ke tempat saya ...

wak-labu April 1, 2012 at 11:45 PM  

Salam Prop,

Wak boleh datang bila2 saja pun, tapi mau tau juge hari nye dan tempat nye.

Oh ye, sebagai tanda penghargaan, Wak juge mau kasi sama Prop beberapa ekor ayam belanda.

Haraf Prop sediakan tempat penginapan nye dulu.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP