012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Halaman Pepohon Impiana

>> 13.1.09

Petang tadi sambung kerja petang semalam, iaitu kemaskini pokok-pokok dan susunan pasu-pasu di halaman rumah, bahagian dalam pagar. Kini, kira-kira 60% dah siap. Bahagian luar pagar belum apa-apa.

Dulu, semasa pohon anggur penuh di halaman rumah, halaman ini dinamakan Halaman Anggur Impiana. Bila pohon-pohon anggur dijual dan dipindahkan ke kebun, digantikan dengan pokok-pokok sayuran. Halaman ini dah tak ada nama.

Sekarang, nak penuhkan halaman ini dengan pelbagai pokok pula, terutama pohon-pohon kiwi; dan termasuk beberapa pokok blackberry, sedikit pohon anggur serta dua-tiga pokok pear yang dikenitkan. Jadi, kenalah ada nama baru untuk halaman ini.

Sesuai dengan konsep rumahku adalah syurgaku,
maka halaman ini akan dinamakan sebagai
Halaman Pepohon Impiana.
Insya Allah, pada 6 Jun 2009, halaman ini siap disusun.


2 comments:

Hijat Panjang... January 14, 2009 at 3:42 AM  

salam dr.wahab...

jika masih belum terlewat, saya disini ingin mengucapkan " Selamat Ulangtahun Kelahiran yang ke-61"...Semoga Kesihatan Berpanjangan, Rezeki bertambah & di Panjangkan umur...

saya amatlah terkesan semasa di Pasir Puteh, dimana rakan2 bloggers me'nyeprise'kan saya dgn ucapan serta kek ulangtahun saya yg baru lepas 3 hari...jadi saya teringatkan yg dr. menyambut juga hari ulangtahun pada 2hb Jan jika tak silap saya...

Pengasas January 14, 2009 at 9:44 AM  

Wa'alaikumussalam,
Terima kasih Hijat.
Saya pun ucapkan Happy Birthday pada Hijat. Maaf baru tau.
Semoga kita dan kawan-kawan kita dirahmati Allah dan bertambah taqwa terhadapNya.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP