012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Mufti larang umat Islam percaya sejadah berdiri

>> 22.10.09

"Mufti Kedah Datuk Badarudin Ahmad menggesa umat Islam agar tidak percaya dengan kejadian sejadah boleh berdiri kerana ia boleh membawa kepada khurafat.

"Kita tidak mahu ada orang yang mengambil kesempatan melakukan perbuatan yang tidak bertanggungjawab dan saya harap umat Islam sentiasa berpegang kepada ajaran Islam dan tidak mudah membuat andaian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini sebagai mengulas satu lagi kejadian kononnya sejadah berdiri yang berlaku di Pasir Mas, Kelantan dan Kampung Teluk Yan dekat sini."
Selanjutnya di sini.

9 comments:

wartamaya October 22, 2009 at 1:46 PM  

Boleh tak kalau kita suruh sejadah saja yang solat?

mountdweller October 22, 2009 at 1:59 PM  

Salam Wak

Saya setuju dengan saranan Mufti itu. Macam-macam cerita dibawanya akan menjadi kurafat.

mountdweller October 22, 2009 at 2:00 PM  

Maaf Dr. tersalah address. Bukan Wak tetapi Dr.

kakcikseroja October 22, 2009 at 2:35 PM  

Bukan menidakkan kuasa Yang Maha Berkuasa, tapi bila dah berderet-deret kejadian yang sama.. jadi sangsi pula di hati ini. Mungkin ada yang ingin bermain-main dan bersenda.

Hijat Panjang... October 22, 2009 at 3:36 PM  

abeh? nak tunggu masjid atau surau bangkit berdiri atau rukuk serta sujud baru nak percaya yg tu ciptaan kebesaran Allah...???

maksiat melampau berleluasa...penguasa makan hasil haram dah jadi hal biasa...alahai manusia...hmmmmm....

tunsaban October 22, 2009 at 4:13 PM  

AIK pelik,dah akhir zaman ,mufty tu pi ke siasat kat pasir mas ,tengok kejadian sebenar sebelum beri fatwa,
nak bagi kita sedar,nak peringat kat org org yang beriman dikelantan,bukan macam diacheh,tiada amaran dah ,tuhan turun sunami,kita tuhan bagi can lagi,hantar mesej,tapi ada pulak kata kurafat,jangan kita peluk cium dan sembah sejadah tu dah la,itu baru kurafat,contoh tongkat Nabi Musa as,tuhan beri mukjizat
kepada Nabi maka pukulah Nabi lautan merah dan terbelah dua.Ini semua dengan izin Allah,bukan tongkat tu.kita tak kata tongkat tu power pun.yang power sekarang ialah tongkat ali power root.saya nakkaya jugak,saya jugak....

a kl citizen October 22, 2009 at 6:54 PM  

assalammualaikum

memang tak caya pun...

aku October 23, 2009 at 3:25 AM  

salam tuan pengasas,
kita pandang dari sudut yg baiknya la..
tuhan tu maha segalanya..

paloi bin mulau October 23, 2009 at 10:06 AM  

kalau ini prank budak2 sekolah apakah moralnya? hahahhah org dewasa semuanya bodoh2 belaka. senang2 je kena buyuk dgn budak2 sekolah

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP