012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Hujan pun pandai lepak-lepak ...?

>> 17.5.11

16 Mei 2011, jam 5.22 petang, sebuah hp-call masuk. Dari blogger WartaMaya:

WM: Assalamu 'alaikum dok ... apa kabar ... sehat ...?
CS: W'salam wak ... baik ... alhamdulillah ...!
.....bla bla ..
CS: Cuti kat mana ni ...? berapa lama ...?
WM: Kat tempat keje ... Belum balik lagi ni ...
....bla bla ..
WM: Sini hujan ... kalau pencen, sedap tarik selimut ..
CS: Kalau gitu, pesan pada hujan suruh datang sini ..
....bla bla

Saya tunggu hujan hingga maghrib. Tapi tak sampai. Call kawan di Puncak Alam. Dia kata hujan renyai baru sampai.
Saya tunggu hujan hingga 10.30 malam. Tapi tak sampai. SMS kawan di Puncak Alam. Jawabnya hujan renyai masih berterusan.

Saya tunggu hujan hingga 11.00 malam. Tapi tak sampai. Fahamlah saya, hujan renyai akan lepak-lepak di Puncak Alam untuk beberapa ketika. Saya terfikir, besok tak perlu siram anak pokok anggur di nurseri.

4 comments:

Kunang-Kunang May 17, 2011 at 7:45 AM  

Assalamualaikum Dok.
Petang semalam ketika nak menjelang maghrib, di kawasan rumah saya di seksyen 19, nampak macam nak hujan beserta angin bertiup kuat sehingga tumbang pokok bunga kertas saya. Kebetulan pokok tu tinggi dah melepas atap rumah.

Hari ni kena cari orang tebang pokok tu, nak buat sendiri tak larat rasanya.

wartamaya May 17, 2011 at 1:15 PM  

Salam Tuan ..
Hujan pun pandai bercuti ..
Wakakak !!!

Pengasas May 17, 2011 at 8:58 PM  

W'salam Kunang-Kunang,
Hujan dan angin tu hanya melaksanakan arahan Allah. Mungkin Allah suruh gantikan dengan pokok anggur pulak ...? He he ...
Syukur anda sekeluarga dipelihara dan dikasihi Allah.

Pengasas May 17, 2011 at 8:59 PM  

W'salam Wak,
Ye la ... jenuh saya tunggu. Ke Wak silap pesan? Wakakak!!!

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP