012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Bersama Tentera Allah

>> 25.1.11

Malam tadi sakit gigi. Berbaring dan tidur di ruang tamu sahaja. Tengahmalam, saya teringat Malaikat-Maut. Dia umpama angin, macam sinaran dan seperti kegelapan. Berada setiap ketika dan di mana sahaja. Menyeluruh
di segenap ruang dan tempat.

Tiba-tiba satu penampar hinggap di pergelangan tangan kiri. Sekor nyamuk kecil terbunuh dan lumat. Hmmm, sah Malaikat-Maut ada berhampiran. Tap, sekor lagi nyamuk maut dan hancus. Lagi bukti adanya Malaikat-Maut.

Kemudian, saya tertidur. Sedar-sedar waktu subuh menjelma. SAKIT-GIGI sudah tiada. Saya yakin Malaikat-Syifa^ juga ada berhampiran. Saya tidak tahu nasib si SAKIT-GIGI. Apa yang berlaku ke atasnya.

Saya mengerti bahawa para malaikat bergerak dalam satu kumpulan lengkap. Masing-masing setia kepada Allah dan patuh kepada tugas masing-masing.

Begitulah peristiwa real Bersama Tentera Allah.
اللهم احيني بالإيمان وأمتنى فيه واحشرنى معه

2 comments:

ISA January 25, 2011 at 7:26 PM  

kalau macam tu dah boleh pekena roti canai cicah rendang... hahahaa

Pengasas January 25, 2011 at 7:33 PM  

Salam ISA,
Mai kita pekena ...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP