012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Sebak Saya Melihat Gambar Ini

>> 27.6.09


Hampir 20 tahun menjadi ketua kerajaan sebuah negeri, namun penampilan beliau tidak berubah. Sama dengan beliau yang saya kenali sejak lebih 40 tahun yang lalu. Yang berubah hanya tugas dan tanggungjawab sahaja.


16 comments:

PG June 27, 2009 at 3:11 AM  

Salam Pakcik yang dirahmati Allah..
Saya..lagilah sebak...

ISA June 27, 2009 at 4:21 AM  

Salam Dr.

Sifat "merendah diri" ini sahaja yang tiada dalam diri semua pemimpin dalam Malaysia.

Samada dalam PAS, dan umno jauh sekali...

Skuad Peninjau June 27, 2009 at 12:55 PM  

Salam Dr,

Saya sungguh bimbang, siapa akan menggantikan Tok Guru nanti bila beliau sudah tiada?

Saya tak nampak lagi.

Tok guru dah semakin tua.
Kita tak banyak masa lagi.

ZAID SAHLAN June 27, 2009 at 2:54 PM  

Kalau kita melihat gerak tubuh beliau sewaktu solat lain pula ceritanya... sedap dan seronok mata melihat pergerakannya yang begitu tertib (malah tak dapat digambarkan dgn kata-kata).

PG June 27, 2009 at 2:56 PM  

Sukar untuk mencari pemimpin yang berjiwa sufi yang kasihkan kepada orang miskin.Rasulullah amat kasih dan cinta pada golongan fakir dan miskin.

zai June 27, 2009 at 3:36 PM  

Saya sangat sukakan pemimpin seperti ini dan berharap akan ada pemimpin UMNO yang mencontohi beliau daripada hanya sibuk mengumpulkan harta dunia sedangkan yang kaya semakin kaya dan yang miskin semakin tertekan dan tertindas..

Dida... June 27, 2009 at 4:58 PM  

Saya kagumi Tuan Guru Nik Aziz.. dulu, kini & selamanya... beliau adalah pemimpin Malaysia idola saya... no doubt!

Pengasas June 27, 2009 at 6:44 PM  

W'Salam Dr.PG,
Orang yg merendah diri tak ada cacat celanya. Siapa pun boleh bergaul.

Pengasas June 27, 2009 at 6:47 PM  

W'Salam ISA,
Orang merendah diri, hidupnya senang. Tak perlu mengada-ngada. TGNA makan nasi bungkus perkara biasa.

Pengasas June 27, 2009 at 6:49 PM  

W'Salam BagindaReformasi,
Tak lama lagi M'sia jadi negara polis dan kita tak boleh gi mesjid.

Pengasas June 27, 2009 at 6:53 PM  

W'Salam SkuadPeninjau,
Insya Allah ada pengganti. Saudara masih muda; dan saudaralah penggantinya.
TGNA pun dulu, muda juga. Dari muda dia latih hidup sederhana. Untuk hidup sederhana bukanlah susah. Yang susah kalau hidup mengada-ngada.
Syabas orang muda!

Pengasas June 27, 2009 at 6:55 PM  

Salam KlCitizen,
Islam suruh kita hidup sederhana. Kerana, sederhana itu mudah. Tidak menyusahkan sesiapa.

Pengasas June 27, 2009 at 7:04 PM  

Salam AnakPakUtuh,
Semasa di England, pernah saya jemput TGNA makan malam. Masa tu agak mewah sikit lauk-lauk. Menuuunng dia.. Kita faham dia tak berapa setuju kita layan dia macam tu..

Pengasas June 27, 2009 at 7:07 PM  

Salam Zai,
Kalau kita nak jemput dia makan pun senang. Tak perlu susah-susah buat persiapan. Dia tetap bersyukur kepada ALLah.

Pengasas June 27, 2009 at 7:09 PM  

Salam Dida,
Saya pun macam Dida juga. Sayangkan dia, dulu - kini - selamanya.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP