012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Telinga Memperkenalkan Tuannya (Siri 2)

>> 24.6.09


Dalam jenis-jenis akupunktur tersebut, yang saya amalkan ialah akupunktur telinga atau auricular acupuncture sahaja. Walaupun jenis ini lebih merbahaya tetapi ia lebih baik. Antaranya:

1. Pesakit tidak perlu banyak dedah aurat. Hanya sekadar dedah telinga sahaja. Ini sesuai dengan hukum Islam.

2. Tidak perlu ruang yang luas. Para pesakit boleh duduk atas bangku sahaja, tanpa baring atas katil.

3. Kesannya lebih segera. Kerana telinga terlalu hampir dengan CNS.

Contoh akupunktur badan.

Sesetengah pesakit lebih suka akupunktur badan. Antara sebabnya, ahli akupunktur tidak sempat memerhati telinga pesakit. Kerana, sesetengah orang yang ahli, termasuk sesetengah ahli akupunktur, dapat mengenali hal-ehwal pesakit melalui telinga tetapi tidak melalui badan.

5 comments:

Isa June 25, 2009 at 3:14 AM  

Salam Dr.

Gambar yang atas tu biarkan saya saja yang akupunktur kan...

Boleh ke...? Buat praktikalnya.. tangan dah basuh ni...

Skuad Peninjau June 25, 2009 at 11:44 AM  

Adush,

Bertaburan tasbih di lantai bila saya tengok gambar satu tu. Haha..

Ada gambar akupuntur bahagian telinga tak Dr? berapa banyak jarum nak kena guna?

Skuad Peninjau June 25, 2009 at 11:48 AM  

Hal ehwal apa yang boleh diketahui Dr?
Seram lak bunyinya....

Pengasas June 25, 2009 at 8:59 PM  

W'Salam ISA,
Kalau dah basuh tangan, ok lah. Baik-baik, nanti menjerit orang, bomba pun datang.

Pengasas June 25, 2009 at 9:07 PM  

Salam SkuadPeninjau,
Adush? Tak sakit lah. Acupuncturist ada teknik nak cucuk jarum tu. Pesakit tak sedar pun, jarum dah masuk tiga-empat inci. Berbeza dari jururawat atau doktor kat hospital, adush sikit.
Gambar yg dimaksudkan tu ada dalam siri 1 yg lepas. Referlah ke situ.
Hal-ehwal tu banyak. Itu rahsia pengamal akupunktur. Dah bersumpah tak boleh cerita pada sesiapa. Semuanya yg baik-baik.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP