012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Mata Juga Ada Hak

>> 8.6.09


Pukul 3 pagi, 6.6.2009, hari Sabtu, saya berjaga malam kerana giliran rukun tetangga. Yang anihnya, pengurusan kata giliran itu ialah Sabtu malam Ahad. Mereka kira, sebelum subuh Ahad ialah hari Sabtu. Jadi, pukul 3 pagi, 7.6.2009, hari Ahad saya kena giliran lagi, sekalipun mereka kata saya tak perlu turun pada waktu tersebut.

Ahad, lepas subuh saya terus tidur hingga jam 9.00. Balik kampung kerana hari keluarga dengan ayah dan makcik. Kali ini, sayalah yang paling akhir sampai kampung. Semua adik hadir kecuali sorang, kerana berurusan di UKM.

Petang, bergerak balik. Terperangkap dalam kesesakan kereta di laluan Sabak Bernam ke Klang. 9.10 malam baru sampai rumah. Terus tidur. Tak sanggup berhutang lama kepada mata. Dia juga ada haknya. Alhamdulillah, dah bayar hak mata dan bagi bonus 2 jam.

Hari ni, cuba baikki kereta Persona. Radio & CD Player tak boleh off, sejak Jumaat. Khabarnya kena bawa ke Proton. Kedai formen juga cakap gitu. Dia tak boleh baikki. Tapi, nasib saya baik. Saya cuba usik itu dan ini, sambil ber'aqidah bahawa Allah Maha Berkuasa lagi Maha Mencipta dan apabila Dia berkata "jadi olehmu, maka jadilah ia", maka masalah itu terselesai serta-merta. Percayakah anda?

1 comments:

Unknown June 8, 2009 at 9:01 PM  

Salam Dr.

Saya percaya 100 peratus. Siapa lagi yang lebih bijak dan berkuasa selain Allah? Tidak akan bergerak walau sebesae zarah pun tanpa izinNya.

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP