012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Wow. Belanga dan Dapur Arang

>> 5.12.12


Hari ini, bersama isteri, Wah dan Anas, saya ke kebun.
Saya pindahkan semaian pokok anggur ke dalam polybags.
Isteri dan anak-anak uruskan pokok serai. Pukul 4.00,
kami bergerak balik. Singgah di Sg. Yu beli ikan.

Di Kuala Selangor, kami beli belanga dengan harga RM6.00
dan dapur arang dengan harga RM30.00. Insya Allah, sehari-
dua lagi akan dibawa ke kebun dan digunakan di sana.
Wow. Seronoknyerrr. Teringat waktu dulu-dulu.

4 comments:

ISA December 5, 2012 at 8:03 PM  

Salam;

Senangin sekilo RM25 di Sg. Yu..., ambik juga sekoq...

Masak kari Senangin dalam Belanga Tanah Liat tu pasti sedap...

Pengasas December 5, 2012 at 8:12 PM  

W'salam,
Baru naik lah ikan tu. Masa saya singgah tadi, tak ada senangin. Tapi, ikan mayung/pulutan RM2.00 sekilo. Bila-bila nak beli buat kering.
Hah haa ... Hanya kaki makan macam saya sahaja yang sedar kesedapan masakan dalam belanga tu ...

Unknown December 6, 2012 at 8:21 PM  

Assalamualaikum Prof,
Pangganglah ikan tu ataih dapur kayu, baru peerrrgggg!

Pengasas December 6, 2012 at 9:50 PM  

W'salam Halimaton,
Wow, saya setuju pandangan tu ... Memang terlazat ...

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP