012 363 5658

012 363 5658
Doa Berkebun:

فلينظر الانسان ٳلى طعامه ٲنا صببنا الماء صبا ثم شققنا الارض شقا
فأنبتنا فيھا حبا وعنبا وقضبا وزيتونا ونخلا وحداﺋﻖ غلبا وفاكهة وأبا
متاعا لكم ولأنعامكم

آية ٢٤ ـ ٣٢ سورة عبس
(Surah 'Abasa, ayat 24 - 32)

Terkenang Terhadap Sesuatu

>> 18.9.08


Biasanya terkenang ialah terhadap seseorang atau peristiwa. Tapi, hari ini aku terkenang terhadap sesuatu, iaitu kereta. Maksudnya, aku terkenang terhadap kereta. Bukan terkenangkan kereta.

Kereta yang dimaksudkan pula bukanlah kereta termahal, tercantik dan tercanggih. Kereta yang aku terkenang terhadapnya ialah kereta yang ada dalam gambar-gambar di bawah ini. Dengan kereta ini ku gunakan untuk kemudahan keluarga. Yang peliknya, beberapa kawan, bila hendak ke London, Glassgow, Manchester atau tempat jauh dari Birmingham, meminjam kereta ini. Sedangkan kereta mereka lagi baik dan bagus. Kenapa begitu? Ha, itu sebabnya aku terkenang terhadap kereta ini.

Nak hantar Anis ke sekolah.

Setelah jemput Anis dan Ashraf dari sekolah.

AlbumKeluarga

3 comments:

KiTTuN September 18, 2008 at 8:16 PM  

kereta jenis apa tu yer.? kalau dulu saya pernah tengok , teringat kereta tok sedara saya, dia pakai kereta alfa romeo. lebih kurang bentuk mcm tu lah.

Pendidikan September 18, 2008 at 11:07 PM  

sebutannya ingat, ejaannya lupa. itulah kereta alegro. alaaah kereta buruk. macamlah kereta yg saya guna sekarang. beli tahun 1980. tengoklah gambarnya tu. cuma, mungkin boleh dipandu laju sampai 130 - 140km/j. alhamdulilLAH tak pernah kena saman.

KiTTuN September 19, 2008 at 6:59 PM  

130-140km/j kira lajulah tu. kereta kancil zaman sekarang pun belum tentu boleh capai meter mcm tu. Kereta lama bukan sebarang lama. Yg lama kadang2 kualitinya lagi elok. Barang entik zaman sekarang lama mahal apa?

Post a Comment

Komen Anda Tidak Ditapis. Jika ingin menghubungi saya secara peribadi sila email: universiti.maya@yahoo.com

Kaunter Carian

Cerdas Akal & Cergas Badan

Cerdas Akal & Cergas Badan
Cerdas Akal = Baik untuk para pelajar. Cergas Badan = Baik untuk menghilang letih lesu. Hubungi 012 363 5658.

Blog Archive

Kiv

  © Blogger template Simple n' Sweet by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP